فرصت سوزی نکنید!

فرصت سوزی نکنید!

احمد قویدل 

 فعال مدنی

چقدر صحنه‌های دردناک از سوختن جنگل‌ها و منابع طبیعی ایران نمایش دادند و تلاش نمودند عدم مهار آن را به بی‌کفایتی دولت‌ها منتسب کنند، اما هیچگاه یادآوری نکردند که تحریم‌های بیست و چند ساله آمریکا ایران را از داشتن تجهیزات پیشرفته اطفای حریق محروم نموده است؟ متاسفانه خبرنگاران مخالف نظام چنان خود را از رسالت خبرنگاری فارغ کرده‌اند که فراموش کرده‌اند ایرانی هستند و بی‌تردید بخشی از خانواده‌های آنان و دوستانشان هر روز تاوان تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی آمریکا را با از دست دادن سلامتی و از دست دادن فرصتهای رشد و تعالی، پرداخت می‌کنند. 

امیدوارم گزارشگر سازمان ملل متحد فارغ از جوسازی این شبکه‌های خبری که متاسفانه فاقد تعهد حرفه ‌ای به رسالت خبرنگاری هستند، گزارش منصفانه‌ای به سازمان ملل ارائه نمایند. فراموش نکنیم ملت ایران این توقع را از جامعه جهانی داشت که در دوران همه‌گیری کرونا در چارچوب کاملا انسانی و حقوقی به تحریم‌های یکجانبه آمریکا پایان می‌داد، اما متاسفانه در بدترین شرایط که مردم ایران در معرض این میهمان ناخوانده قرار داشت نه تنها به تحریم‌ها پایان داده نشد، بلکه با کف زدن همین شبکه‌های تلویزیونی فارسی زبان که ترامپیسم تفکر مسلط آنان شده است، تشدید هم گردید. 

++ سخن پایانی 

 

شرایط عمومی برای نتیجه گرفتن از مذاکرات وین بیش از گذشته فراهم است. کاسبان تحریم در یک شبکه بین المللی نفع خود را در شکست مذاکرات و تداوم معاملات غیررسمی می‌دانند. بنگاه‌های خبری حامی این شبکه کاسبان تحریم تمام تلاش خود متوجه شکست مذاکرات وین نموده‌اند. امید که به نتیجه رسیدن این مذاکرات روح تازه‌ای بر کالبد اقتصادی ایران بدمد. باز هم باید تکرار و تکرار کرد فرصت‌سوزی نکنیم.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها