دزدی دولت از جیب بازنشستگان

دزدی دولت از جیب بازنشستگان

روز ۲۸ اسفند سال ۱۴۰۰ در تاریخ مملکت به یادگار خواهد ماند.

چه بسا همچون ۲۹ اسفند سال ۱۳۲۹ سالگرد ملی شدن صنعت نفت ایران، آیندگان برای اتفاق باشکوه ۲۸ اسفند نیز یادمان و گرامیداشت برگزار کنند و خاطره‌ها نقل شود.

در ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ بالاخره نزدیک ساعات پایانی روز حقوق بازنشستگان پرداخت شد. حقوق و مستمری که سال‌ها با دقت و بدون تعلل از دستمزدشان کسر شد تا در روزهای تنگ بازنشستگی بکار آید و اموراتشان را بگذرانند. 

اما طبق آنچه که تعدادی از بازنشستگان کشوری نقل کرده‌اند اتفاق مهم این روز فقط پرداخت با تاخیر حقوق نبود بلکه یکی دیگر از تخلفات غیرقانونی و غیراخلاقی دولت رئیسی، دستبرد به حقوق بازنشستگان بوده است.

گزارش یکی از بازنشستگان در این مورد را بخوانید: 

«برخلاف روال سال‌های گذشته که حقوق بازنشستگی اواخر دهه دوم اسفند ماه پرداخت می‌شد، امسال با ده روز تاخیر و اعتراضات فراوان، عاقبت در آخرین لحظات سال و در آستانه تحویل سال جدید پرداخت شد، اما با یک کاهش غیرمتعارف! برای شخص بنده یکصدو و نه هزارو دویست تومان کسر شده که ظاهرا دستمزد شرکت‌های ساختگی و رانت‌خواری است که توسط دولت برای پرداخت حقوق بازنشستگان دایر شده و غیر از انتفاع از خواب پول طی ده روز، که سود چند میلیاردی برای آن‌ها دارد، از حقوق بازنشستگان هم در روز روشن و بصورت کاملا علنی دزدی می‌کنند. 

رقم کسر شده از حدود یک میلیون بازنشسته، رقمی نجومی خواهد بود که معلوم نیست به جیب کدام شیر ناپاک خورده‌ای می‌رود.  

این دزدی و این خلاف بیّن را به چه کسی باید گفت که دستی در این دزدی‌ها و فساد نداشته باشد. 

باید از شر این مفسدان به خدا پناه برد.»

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها