پاسخ قاطع ایران به گستاخی ترامپ 

 گستاخی ایالات متحده موجب خشم مردم ایران شده است و افراد از هر طیف و گروه سیاسی بر این نکته که باید هرچه سریعتر پاسخی محکم به این اقدام تروریستی داده شود هم نظر هستند

 

مستقل‌آنلاین، سرویس سیاسی، امیررضا نظری/

 در بامداد روز جمعه ۱۳ دی، نیروهای آمریکایی که سال‌هاست  جز جنگ و فلاکت دستاورد دیگری برای منطقه خاورمیانه نداشتند، سردار سلحشور حاج قاسم سلیمانی و همرزم و یار دیرینش ابومهدی مهندس جانشین نیروهای بسیج مردمی عراق مشهور به حشد الشعبی را به شهادت رسانده و خشم ملت یکپارچه ایران را برانگیختند.

این گستاخی ایالات متحده موجب خشم مردم ایران شده است و افراد از هر طیف و گروه سیاسی بر این نکته که باید هرچه سریعتر پاسخی محکم به این اقدام تروریستی داده شود هم نظر هستند.

گرچه این عمل لازم و ضروری است اما بعید می‌دانم اگر شهید بزرگوار سلیمانی در قید حیات بودند از اقدامات شتابزده حمایت می‌کردند همانگونه که در جریان حمله به کنسولگری ایران در مزار شریف با درایت و تدبیر نظام از اقدامات هیجانی پرهیز شد، معتقدم این راهبرد همچنان مدنظر باشد، زیرا در شرایطی که تروریسم اقتصادی واشنگتن علیه معیشت مردم ایران در حال تشدید است هرگونه اقدامی که تمامیت ارضی عراق را زیر سوال ببرد مذموم است و منجر به از دست رفتن سنگر عراق که دستاورد ماندگار آن شهید والا مقام است خواهد شد.

بی‌تردید روح بزرگ حاج قاسم و ابومهدی مهندس از تفرقه بین ملت‌های عراق و ایران ناخرسند خواهد بود. این روزها که تا یک‌ماه آینده استیضاح ترامپ به سنا ارجاع خواهد شد و در نوامبر آینده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار خواهد شد متانت و صبوری نیروهای سلحشور نظامی ایران منجر به تضعیف ترامپ خواهد شد. بی‌باکی و شجاعت یاران شهیدان سلیمانی و ابومهدی بر همگان ثابت شده است اما صبر استراتژیک نظام برنامه جنگ‌طلبانی چون پومپئو را بر هم خواهد زد. یقینا هیئت حاکمه ایالات متحده پاسخی محکم که همراهی اکثریت قریب به اتفاق ملت های ایران و عراق را به همراه خواهد داشت در آینده‌ای نه چندان دور دریافت خواهد کرد اما اقدام ضروری حفظ خط مقدم محور مقاومت یعنی عراق است. بالاخره اینکه موقعیت ژئوپلتیک ایران چنان قدرت و حساسیتی به ایران عطا کرده که دشمنانش نیز به آن اعتراف دارند و می‌دانند ازین پس خوابشان آشفته و حضورشان در منطقه پرریسک خواهد بود، چه بهتر که پاسخگویی را با حوصله و محاسبات پیچیده‌تر انجام دهیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها