غزه جاودانه شد

غزه جاودانه شد

محمد نادری

مدیرمسئول نشریه هلال

قصه پرغصه فلسطینی‌ها ۷۵ سال است که برای انسان‌های آزاده، حق طلب و عدالت‌خواه، زخمی ناسور شده است!

در حالی که ۷۸ سال از تاسیس سازمان ملل متحد می‌گذرد، این سازمان با همه ارکان عریض و طویلش از عهده حل مساله فلسطین ناتوان و درمانده بوده است!

وضعیت آخرالزمانی غزه طی ۴۰ روز اخیر، ننگی ابدی بر دامان سازمان ملل، سازمان‌ها و نهادهای مدعی دفاع از حقوق بشر و به خصوص سران کشورهای اسلامی و عربی است! رژیم جنایت پیشه، جنایتی نبوده که مرتکب نشده باشد! نسل‌کشی، جنایت علیه بشریت، جنایات جنگی با به کار گرفتن سلاح‌های ممنوعه!

این رژیم خون آشام و خیره سر، نه به درخواست ۱۲۰ کشور برای آتش بس وقعی گذاشته، نه قطعنامه‌های شورای امنیت در طول بیش از هفت دهه را اجرایی کرده، نه درخواست‌های دبیرکل سازمان ملل متحد را و نه برای اعتراضات گسترده در بسیاری از کشورهای جهان، کمترین ارزشی قائل شده است!

۱۵ سال، جمعیت بیش از دو میلیون نفری ساکن غزه را در سرزمینی کوچک به وسعت ۳۶۰ کیلومتر مربع، محاصره و زندانی کرده است! اما عملیات برق آسای طوفان الاقصی، پایانی بر افسانه شکست ناپذیری رژیم مدعی قدرتمندی بود؛ مبارزان فلسطینی، هیمنه رژیم آپارتاید را در هم شکستند و آن را تحقیر و سرشکسته کردند؛ هزاران آفرین و احسنت بر همت بلندشان، طوفان الاقصی، آغازی بر پایان حیات ننگین این غده سرطانی در قلب سرزمین‌های اسلامی است.

گفته‌اند در مثل مناقشه نیست، اگر حادثه کربلا در یک روز به وقوع پیوست و در آن یک روز، جنایتکاران بدوی با سرنیزه و شمشیر، سرور و سالار آزادگان جهان، حضرت سیدالشهدا (ع) و همه مردان همراه را شهید و همه کودکان و زنان را به اسارت بردند، ۱۴ قرن بعد، جنایتکاران مدرن با تسلیحات پیشرفته، غزه را ۴۰ شبانه روز به کربلا تبدیل کرده اند! آن‌ها که برای فراموشی فاجعه‌ای که آفریدند، مزار شهیدان کربلا را شخم زدند و آب بستند، مگر توانستند بر جنایات خویش سرپوش بگذارند که سران رژیم جنایتکار اسرائیل در عصر ارتباطات قادر باشند؟! کربلا جاودانه شد و هر ساله شاهد بزرگترین اجتماع بشری در جهان است. غزه هم جاودانه شد، مقاومت بی‌نظیر و مثال زدنی فلسطینی‌ها در بیش از هفت دهه، جهانیان را به حیرت واداشته است.

پنج نسل فلسطینی با سلاح‌های ابتدایی در برابر ارتشی مدرن مقاومت کردند و قهرمانان تاریخ شدند؛ فلسطینی‌ها که مبارزه با رژیم اشغال‌گر و جنایت پیشه را با سنگ و چوب آغاز کردند، امروزه به سلاح‌هایی مجهز شده‌اند که نقطه‌ای امن در سرزمین‌های اشغالی باقی نمانده است.

اگر فلسطینی‌ها ۷۵ سال آواره شدند، نوبت آوارگی صهیونیست‌های جانی و اشغال گر فرا رسیده است. اسرائیل دیگر اسرائیل نخواهد شد! رژیم جنایت پیشه که در جنگ های 1948, 1956, 1967و 1973 کشورهای عربی را مغلوب خود ساخت، در جنگ 33 روزه در سال 2006 نه تنها قادر نشد، حزب الله لبنان را خلع سلاح و به شکست بکشاند که قادر نشد یک سانتیمتر از سرزمین لبنان را اشغال کند و حتی وزیر دفاع، رئیس ستاد مشترک و تعدادی ژنرال اش، مجبور به استعفا شدند و این یعنی اعتراف به شکست در برابر یک گروه شبه نظامی!

و اکنون در مقابله با جهاد اسلامی و حماس عاجز و درمانده شده است! اگر چه غزه 40 شبانه روز بی وقفه آماج بمباران های سنگین و وحشیانه قرار گرفته است، اما در نبرد زمینی، قتلگاه نظامیان متجاوز اسرائیلی خواهد شد! مقاومت فلسطینی ها بر فرهنگ، تاریخ، روابط و حقوق بین الملل در گستره جهانی اثرگذار خواهد شد، توازن قدرت در عرصه منطقه ای به زیان رژیم جنایتکار و حامیان اش رقم خواهد خورد و نظامیان رژیم اشغال گر با خفت و سرشکستگی، دیر یا زود از غزه و کرانه باختری، متواری خواهند شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها