بازیگر فیلم «رفقای خوب» درگذشت

ری لیوتا، ستاره مشهور سینمای هالیوود و بازیگر فیلم «رفقای خوب» در ۶۷ سالگی درگذشت.

بازیگر فیلم «رفقای خوب» درگذشت

ری لیوتا (Ray Liotta) بازیگر سرشناس هالیوودی که بیشتر به خاطر بازی در فیلم های Goodfellas و Field of Dreams شناخته می شد در سن ۶۷ سالگی درگذشت و مدیر رسانه ای او این خبر را تایید کرده است. ری لیوتا در هنگام خواب و در حالی که در جمهوری دومینیکن مشغول فیلمبرداری تازه ترین فیلمش با نام Dangerous Waters بود درگذشته است. لیوتا با بازی در نقش یک گانگستر واقعی به نم هنری هیل در شاهکار مافیایی مارتین اسکورسیزی به نام «رفقای خوب» به شهرت رسید، فیلمی که ژانر گانگستری را دگرگون ساخت و موفقیت هنری و تجاری بزرگی بود. این فیلم یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینما به شمار آمده و در سال ۱۹۹۰ نامزد دریافت ۶ جایزه اسکار شد که تنها یک جایزه را کسب کرد.

فیلم Goodfellas بیشتر به خاطر بازیگرانش شناخته می شود که متشکل از رابرت دنیرو، جو پشی و البته ری لیوتا بودند. لیوتا یک سال پیش تر در فیلم Field of Dreams در نقش جو جکسون بازیکن بدون کفش بسیبال آمریکایی در مقابل کوین کاستنر قرار گرفته بود. این فیلم نیز سه نامزدی اسکار بدست آورد، از جمله در بخش بهترین فیلم و به عنوان یکی از محبوب ترین و بهترین فیلم های ورزشی تاریخ سینما ماندگار شد. اولین نقش بزرگ ری لیوتا در فیلم Something Wild در سال ۱۹۸۶ بود که در آن با ملانی گریفیث و جف دانیلز همبازی بود. این کمدی-اکشن-رمانتیک در بخش خارج از مسابقه فستیوال کن به نمایش درآمد و نامزدی جایزه گلدن گلوب در بخش بهترین بازیگر مرد نقش مکمل را برای لیوتا در پی داشت. لیوتا در سال ۲۰۰۵ برای بازی در سریال ER توانست جایزه بهترین بازیگر مرد مهمان امی را بدست آورد و در سریال های Frasier,Shades of Blue,Unbreakable Kimmy Schmidt, Texas Rising و Modern Family نیز نقش آفرینی کرده بود.

او بازی ماندگاری در کنار تام هولس در فیلم Dominick and Eugene در سال ۱۹۹۸ داشت و از دیگر فیلم های مشهور او می توان به Cop Land Hannibal,  Blow, Observe and Report و The Place Beyond the Pine اشاره کرد. در سال های اخیر حرفه بازیگری لیوتا بازگشتی دوباره به اوج را تجربه کرد. او اخیراً در نقش جی ماروتا در فیلم Marriage Story بازی کرد، وکیلی سرسخت برای شخصیت آدام درایور که درگیر طلاقی دردسرساز است. لیوتا همچنین با فیلم No Sudden Move ساخته استیون سودربرگ و اسپین آف سریال سوپرانوز به نام The Many Saints of Newark که هر دو در سال ۲۰۲۱ منتشر شدند به ژانر گانگستری بازگشت. تازه ترین فیلم ری لیوتا فیلم Cocaine Bear از الیزابت بنکس است که قرار است ۲۴ فوریه جاری منتشر شود. همچنین فیلم های El Tonto , Dangerous Waters و The Substance نیز تازه ترین پروژه های ری لیوتا بودند که هنوز منتشر نشده اند.

همچنین ری لیوتا در سومین و آخرین فصل سریال Hanna از شبکه آمازون حضور داشت که در پاییز سال گذشت منتشر شد و همراه با تارون اجرتون در سریال جنایی Black Bird بازی کرده بود که در هشت جولای منتشر می شود. ری لیوتا در نیوآرک نیوجرسی در ۱۸ دسامبر ۱۹۵۴ متولد شد و از همان ابتدای تولد در یتیم خانه بزرگ شد اما در شش ماهگی به فرزند خواندگی پذیرفته شد. لیوتا در دانشگاه میامی در رشته بازیگری تحصیل کرد و در سال ۱۹۷۸ فارغ التحصیل شد. بعد از نقل مکان به نیویورک سیتی، او اولین نقشش را در سریالی خانوادگی به نام Another World تجربه کرد که از سال ۱۹۷۸ تا ۱۹۸۱ پخش می شد. او در ادامه به لس آنجلس نقل مکان کرد تا وارد عرصه هالیوود شود و اولین نقش سینمایی خود را در سال ۱۹۸۳ در درام The Lonely Lady بدست آورد. لیوتار در سریال جنایی Our Family Honor و سریال پیش درآمد کوتاه عمر Casablanca نیز سابقه بازی دارد. از ری لیوتا دختری به نام کارسن و نامزدش جیسی نیتولو باقی مانده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها