راهکار برای کاهش بوی عرق

خبرها از عبور دمای هوای برخی شهرهای جنوب کشور از ۵۰درجه حکایت می‌کنند و گرمای هوا در تهران و دیگر شهرها هم با شدتی بیشتر از سال‌های قبل احساس می‌شود.

تعریق شدید و آزاردهنده را نمی‌توان از تابستان جدا کرد، اما با راه‌های ساده‌ای می‌توان شدت آن را کم کرد و بوی آزاردهنده عرق را هم کاهش داد. در این مطلب ما این راه‌ها را با شما در میان می‌گذاریم.

به رخت و لباستان توجه کنید
لباس‌های تنگی که پوست شما را از جریان آزاد هوا محروم می‌کنند، نه‌تنها دلیل اصلی تعریق بیش از اندازه هستند، بلکه احتمال رشد باکتری‌ها و قارچ‌های مزاحم را هم بالا می‌برند. چیزی که در این روزهای گرم به آن نیاز دارید، لباس‌های گشاد و نخی است. خیال پوشیدن شلوارهای چسبان یا لباس‌های پلی‌استری را از سرتان بیرون کنید و راهی برای ترکیب کردن شیک‌پوشی و سلامت پیدا کنید.

وقتی به خانه رسیدید، دوش بگیرید
باور کنید دوش گرفتن در زمان رسیدن به خانه، نه‌تنها بدنتان را از باکتری‌ها پاک می‌کند، بلکه کلافگی ناشی از گرما را هم از بین می‌برد. دوش آب خنک (نه سرد) در پایان روز، انرژی از دست رفته را به شما برمی‌گرداند و مانع ماندگارشدن بوی عرق روی تنتان می‌شود. شستن بدن با سدر هم در این هوای گرم به کاهش گُرگرفتی و پاکسازی پوست بدنتان کمک می‌کند.

کمتر کافئین بخورید
فصل نوشیدنی‌های کافئین‌داری مثل قهوه و چای گذشته است. این نوشیدنی‌ها زمینه را برای دفع آب بیشتر از بدن فراهم می‌کنند و تعریق را هم بیشتر می‌کنند. به‌جای چای در این ماه گرم، شربت کاسنی، خاکشیر یا آب‌میوه خنک و طبیعی بنوشید. عرقیات خنک مثل کاسنی، گُرگرفتی شما را کم کرده و بوی عرقتان را هم کمتر می‌کند.

کمتر ادویه بخورید
مصرف ادویه‌ها در این فصل بوی تعریقتان را بیشتر می‌‌کند. سعی کنید کمتر به غذایتان ادویه اضافه کنید و از خوردن غذاهای تند هم خودداری کنید. مصرف غذاهای سبکی که آسان‌تر هضم می‌شوند، فعالیت دستگاه گوارش را بهبود می‌دهد و به کاهش بوی عرق کمک می‌کند.

حتما از مام استفاده کنید
راه‌های طبیعی که با شما در میان گذاشتیم، همه در کاهش تعریق و کم شدن بوی عرق کمک می‌کنند، اما نمی‌توان این واقعیت را انکار کرد که این راه‌ها از پس حل کامل مشکل برنمی‌آیند. در این فصل چاره‌ای جز استفاده از مام‌های ضدعرق برایتان نمی‌ماند و در کنار انتخاب تغذیه سالم، کمک گرفتن از عرقیات با طبع سرد، نوشیدن آب کافی، پوشیدن لباس مناسب، حتما باید از مام‌های ضدعرق هم استفاده کنید.
سلامت نیوزچند راه ساده برای کاهش بوی عرق

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها