انتقادات ایلان ماسک از توئیتر

پس از انصراف ایلان ماسک از هیئت مدیره توئیتر، ماسک در جدیدترین اقدام خود توئیت‌های تند خود نسبت به توئیتر را حذف کرد.

انتقادات ایلان ماسک از توئیتر

ایلان ماسک در آخر هفته در توییتی انتقادات زیادی را از توییتر مطرح کرد. اما به نظر می‌رسد مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس چندین مورد از تندترین برداشت‌های خود را حذف کرده است، زیرا او برنامه خود برای پیوستن به هیئت مدیره شرکت رسانه‌های اجتماعی را کنار گذاشته است.

توییت‌های ماسک شامل پیشنهاد‌هایی در مورد چگونگی تغییرات در توییتر بود. روز شنبه، او از حدود ۸۱ میلیون دنبال کننده خود در توییتر خواست تا در مورد اینکه آیا این شرکت باید دفتر مرکزی خود در سانفرانسیسکو را به یک پناهگاه بی خانمان تبدیل کند، رأی دهند. در دومین توییت پس از حذف، ماسک پیشنهاد کرد که مشترکین توییتر آبی باید اجازه داشته باشند با dogecoin پرداخت کنند، یک "چک تایید هویت" دریافت کنند و تبلیغات دیگر برای آن‌ها نمایش داده نشود.

ماسک نوشت: «هرکسی که در Twitter Blue ثبت‌نام می‌کند (یعنی ۳ دلار در ماه می‌پردازد) باید یک علامت تأیید هویت دریافت کند؛ و استفاده اش از توئیتر بدون تبلیغات باشد. اگر توییتر برای بقای خود به پول تبلیغات وابسته باشد، قدرت شرکت‌ها در دیکته کردن سیاست‌ها به شدت افزایش می‌یابد.»

ماسک یک نظرسنجی جداگانه ارسال کرد که از آن زمان حذف شد و از مردم خواست در مورد اینکه آیا توییتر باید "w" را از نام خود حذف کند یا نه، رای دهند. مشخص نیست که چرا توییت‌ها حذف شده‌اند. حتی قبل از افشای ۹ درصد از سهام این شرکت در هفته گذشته و سپس موافقت کوتاهی برای پیوستن به هیئت مدیره آن، مدیرعامل تسلا رابطه طولانی و پیچیده‌ای با توییتر به عنوان ابزار ارتباطی داشته است.

توییتر اعلام کرده بود که ماسک به هیئت مدیره توییتر خواهد پیوست. اما این توافق به سرعت از بین رفت. پاراگ آگراوال، مدیرعامل توییتر یکشنبه شب در توییتر نوشت که ماسک در آخر هفته به شرکت اطلاع داد که بالاخره عضو هیئت مدیره نخواهد بود. آگراوال نوشت: "تحولاتی در پیش خواهد بود، اما اهداف و اولویت‌های ما بدون تغییر باقی می‌مانند. " در حال حاضر خارج از هیئت مدیره، ماسک دیگر محدود به مالکیت ۱۴.۹ درصد از شرکت که بخشی از توافق بوده است، نیست. در مورد حذف توییت ها، این اقدامی است که ماسک در گذشته انجام داده است.

اوایل امسال، او یک میم توهین آمیز را حذف کرد که نخست وزیر کانادا جاستین ترودو را با دیکتاتور نسل کشی آدولف هیتلر مقایسه می‌کرد؛ و در سال ۲۰۱۸، او یک توییت خشن را حذف کرد که شامل عکسی از یک خواننده بود. حذف‌های اخیر متفاوت است، زیرا توییت‌ها مستقیماً مربوط به شرکتی بود که ماسک به تازگی میلیارد‌ها دلار از آن حمایت کرده بود./باشگاه خبرنگاران

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها