کلاهبرداری در اینستاگرام

دنبال کردن اینفلوئنسرها و تائید و لایک آن‌ها، همیشه هم خوشایند نیست، شاید پایان تلخی داشته باشد. برای اینکه نتیجه دنباله‌روی از تبلیغ‌گیرندگان اینستاگرام را بر سلامتی خود و اطرافیانتان ببینید این متن را بخوانید.

کلاهبرداری در اینستاگرام

این مطلب درباره خطر جدی اینفلوئنسرهاست که از توئیتر گرفته شده و عواقب دنباله‌روی از اینفلوئنسرها را گوشزد می‌کند.

برای اینکه نتیجه دنباله‌روی از تبلیغ‌گیرندگان اینستاگرام را بر سلامتی خود و اطرافیانتان ببینید این متن را بخوانید:

بل گیبسون اینفلوئنسر

این خانوم بل گیبسون هست،

یه مادر جوان استرالیایی که تو سال ۲۰۱۳ توی اینستاگرام ادعا می‌کنه که براش تشخیص سرطان مغز داده شده و بهش گفتن که حداکثر ۴ ماه زنده است.

ایشون گفته که شیمی درمانی و رادیوتراپی انجام داده و نتیجه نگرفته برای همین رو آورده به ورزش و تغذیه سالم (وگان و خام خواری) و به این وسیله سرطانش رو کنترل کرده.

ایشون با گذاشتن تصویر از غذاهایی که می‌خورده و کلا زندگیش کلی فالوئر جمع میکنه.

فالوئرهایی که خیلی‌هاشون سرطان داشتن یا یکی تو خانواده‌شون بود که سرطان داشته باشه یا مریضی‌های دیگه‌ای داشتن که از شیمی درمانی و درمان‌های عادی خسته شده بودن و حالا کسی رو جلوشون می‌دیدن که می‌گفت با عوض کردن رژیم غذایی و ورزش حالشون خوب میشه.

 

بل گیبسون خیلی سریع معروف شد و دستور غذاهاش رو تو کتاب The whole pantry توسط پنگوئن که معروفترین ناشر دنیاست چاپ کرد و بعد اپلیکیشن کتاب رو ساخت که اپل به عنوان اپلیکیشن سال ازش اسم برد.

belle-gibson-the-whole-pantry.0.0

بهترین قسمت این کارها این بود که خانم گیبسون می‌گفت به ازای هر دانلود اپلیکیشنش به خیریه پول میده و توی شبکه‌های اجتماعی مدام اعلام می‌کرد که قسمت اعظم درآمدش رو در راه‌های خیر خرج می‌کنه.

سال ۲۰۱۵، ایشون از طریق اینستا اعلام می‌کنه که سرطانش به خون، طحال، کبد و رحم پخش شده و سیلی از همدردی و پیام‌های محبت آمیز از طرف فالوئرهاش به طرفش سرازیر میشه.

 

جامعه پزشکی همیشه به ادعاهای بل مشکوک بود، برای همین خبرنگاری سعی در کشف واقعیت میکنه و در نهایت مشخص میشه که همه این ادعاها دروغ بوده و ایشون اصلا سرطان نداشته و پولی هم به خیریه نداده.

نهایتا اپل اپلیکیشن رو از اپ استور حذف میکنه، پنگوئن کتاب رو جمع میکنه و دادگاه استرالیا بیشتر از ۴۰۰ هزار دلار بل گیبسون رو برای ادعای دروغ کمک به خیریه جریمه میکنه.

همه اینها ولی جوابگوی آدمهایی نیست که درمان درست، دارو و شیمی درمانی رو کنار گذاشتن چون فکر کردن راهی که این خانم نشون میده شاید باعث بشه که حال اون‌ها هم خوب بشه.

کسانی که شاید میتونستن زمان بیشتری با خانواده داشته باشن.

بل گیبسون

اخرین خبری هم که از خانوم گیبسون هست اینه که بعد از رو شدن همه این دروغ‌ها، ادعا کرده که مسلمون شده!

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها