دستور تهیه پیراشکی گوشت در فر + دستور خمیر پیراشکی

طرز تهیه خوشمزه پیراشکی گوشت در فر + طرز تهیه خمیر پیراشکی پیراشکی گوشت یک پیش غذا و فینگرفود بین‌المللی است که در آشپزی سنتی اغلب کشورهای دنیا جز خوراک‌های محبوب است. برای درست کردن پیراشکی می‌توانید از انواع و اقسام گوشت و سبزیجات به علاوه انواع پنیر استفاده کنید.

دستور تهیه پیراشکی گوشت در فر + دستور خمیر پیراشکی

مواد لازم پیراشکی گوشت در فر برای ۶ نفر

مواد لازم تهیه پیراشکی گوشت در فر برای 6 نفر

گوشت گوساله: ۷۰۰ گرم

برگ بو: ۴ عدد

نمک کاشر: به میزان دلخواه

روغن زیتون فرابکر: ۲ قاشق غذاخوری

پیاز سفید: ½ یک پیاز متوسط

فلفل دلمه‌ای: ¼ یک عدد ریز خرد شده

سیر: ۲ حبه رنده شده

پیاز قرمز: یک عدد کوچک ریز خرد شده

پیازچه: ۱ عدد ریز خرد شده

فلفل پاپریکا: ۲ قاشق مرباخوری

ادویه اسپانیایی: ۲ قاشق چایخوری (ادویه اسپانیایی را به صورت آماده از هایپر مارکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ یا مغازه‌های ادویه‌فروشی می‌توانید تهیه کنید. محتویات ادویه اسپانیایی عبارت است: شکر، فلفل قرمز خشک شده، پاپریکای شیرین خرد شده، نمک دریایی، پیاز، رزماری، سیر، فلفل سیاه، آویشن، جعفری)

پونه کوهی: ¼ قاشق چایخوری

زیره سبز: ¼ قاشق چایخوری آسیاب شده

فلفل سیاه تازه آسیاب شده: به مقدار دلخواه

مواد لازم برای خمیر پیراشکی گوشت در فر

مواد لازم برای درست کردن خمیر پیراشکی گوشت در فر

شکر: ۳ قاشق غذاخوری

روغن مایع: ۱ و ½ قاشق غذاخوری

کره بدون نمک: ۱ و ½ قاشق غذاخوری

نمک: ۱ قاشق غذاخوری

آرد گندم یا آرد ذرت: ۳ و ½ پیمانه

آرده همه منظوره یا همان آرد ساده: ¼ پیمانه به علاوه ۲ قاشق غذاخوری

مواد لازم برای سس پیراشکی

گشنیز تازه: ۱و ¼ پیمانه

روغن زیتون فرابکر: ۱ و۱/۴ پیمانه

آووکادو له شده: ۱ عدد متوسط

فلفل سبز: ¼ پیمانه ریز خرد شده

پیاز قرمز کوچک: ۱ عدد ریز خرد شده

سرکه سفید: ۴ قاشق غذاخوری

سیر: ۱ حبه رنده شده

فلفل سیاه تازه و نمک کاشر به میزان دلخواه

طرز تهیه پیراشکی گوشت در فر

طرز تهیه پیراشکی گوشت در فر

برای تهیه پیراشکی گوشت در فر ، ابتدا مواد داخل پیراشکی را تهیه کنید. یک عدد برگ بو، ۱ قاشق غذاخوری نمک و مقداری آب را در یک قابلمه بریزید و اجازه بدهید به دمای جوش برسد. بعد از این‌که آب به دمای جوش رسید شعله گاز را کم کنید و تکه‌های گوشت گوساله را داخل آب بیندازید. یک ساعت و نیم زمان برای پختن گوشت کافی است. بعد از پخته شدن گوشت آن را از آب خارج کنید و با چنگال ریش ریش کنید. آب گوشت را نگه دارید.

در یک ماهیتابه بزرگ روغن زیتون را گرم کنید. پیاز خرد شده، فلفل دلمه‌ای خرد شده، سیر و پیاز قرمز خرد شده را به روغن اضافه کنید و حدود ۳ دقیقه تفت دهید تا پیازها سبک شوند. حالا ادویه اسپانیایی، فلفل پاپریکا، پونه کوهی، زیره سبز و ¼ قاشق چایخوری فلفل سیاه اضافه کنید. کمی که ادویه‌ها تفت خورد و بوی خامی آن‌ها گرفته شده گوشت‌های ریش ریش شده را اضافه کنید و خوب هم بزنید. یک پیمانه از آبگوشت را هم به مواد اضافه کنید و روی شعله ملایم گاز مواد فوق را حدود ۱۰ دقیقه نگه دارید تا آبگوشت تبخیر شود و یک مایه گوشتی غلیظ به دست بیایید.

برای درست کردن خمیر پیراشکی سه و نیم پیمانه آب گرم، شکر، روغن مایع، کره و نمک را در یک ظرف متوسط با هم مخلوط کنید. کره باید آب شود. حالا آرد ذرت و آرد چند منظوره را کم کم به مواد فوق اضافه کنید. تمام مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید و خوب ورز دهید تا یک خمیر صاف و یکدست به دست بیاورید. روی سطح کارتان مقداری آرد بپاشید و خمیر را روی آن قرار دهید. با یک چاقوی تیز خمیر را به ۱۲ قسمت تقسیم کنید. هر عدد خمیر برای پیراشکی باید به اندازه نصف یک پیمانه باشد.

طرز تهیه پیراشکی گوشت در فر+نکات طلایی پخت پیراشکی

با وردنه هر عدد خمیر را به صورت گرد و دایره‌ای شکل باز کنید. قطر هر عدد خمیر پیراشکی باید ۲۰ سانتی‌متر باشد. برای هر عدد پیراشکی ۲ تا سه قاشق غذاخوری مایه گوشت پیراشکی را روی خمیر بریزید و لبه‌های خمیر را به هم بچسبانید. برای این‌که لبه‌های خمیر خوب به هم بچسبند دست‌تان را با آب خیس کنید و لبه‌های خمیر را به هم بچسبایند.

دمای فر را روی ۱۵۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. در یک ماهیتابه گود تا عمق ۳ سانتی‌متری روغن مایع بریزید. روغن را خوب گرم کنید. با دقت هر عدد پیراشکی را در روغن بیندازید و روی شعله ملایم گاز سرخ کنید. برای سرخ شدن هر طرف پیراشکی ۴ دقیقه زمان کافی است. وقتی که سطح خمیر طلایی شد پیراشکی را از ماهیتابه خارج کنید و روی دستمال توالت تمیز یا حوله آشپزخانه بگذارید تا روغن پیراشکی گرفته شود.

طرز تهیه سس پیراشکی گوشت در فر

برای درست کردن سس پیراشکی گوشت در فر ، شوید ساطوری خرد شده، روغن زیتون، آووکادو له شده، فلفل دلمه‌ای ریز خرد شده، پیازچه ریز خرد شده، سرکه سفید و سیر را در غذاساز یا میکسر بریزید و خوب با هم میکس کنید. سپس ۱ قاشق چایخوری نمک و ۲ قاشق چایخوری فلفل سیاه اضافه کنید و باز هم میکس کنید تا یک سس یکدست و صاف به دست بیایید. ¼ پیمانه آب به سس اضافه کنید و خوب هم بزنید. سس شما آماده است، آن را با پیراشکی‌های ونزوئلایی خوشمزه و لذیذ سرو کنید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها