معرف شرکت دوچرخه سازی جاینت

برند دوچرخه جاینت به عنوان بزرگترین و معتبرترین برند دوچرخه در جهان محصوب میشود.

معرف شرکت دوچرخه سازی جاینت

دفتر اصلی این شرکت در کشور تایوان است و دوچرخه جاینت در کارخانه های این شرکت در کشورهای تایوان ، چین ، هلند  و مجارستان تولید میشود . تولید هر دوچرخه جاینت با یک ایده شروع می شود. از طرح اولیه روی کاغذ تا تکمیل بافت های کربن و لوله های آلومینیوم؛ از مواد اولیه تا محصول نهایی؛ همه ی محصولات جاینت یک ویژگی منحصر به فرد را به همراه دارند: ساخته شدن توسط تنها و بزرگترین برند دوچرخه که تمام مراحل خلق یک دوچرخه را تحت کنترل دارد. دوچرخه های جاینت طیف گسترده ای از محصولات را شامل می شوند ، از دوچرخه جاینت قیمت مناسب تا دوچرخه های بسیار گران قیمت تخصصی که برای بهترین دوچرخه سواران دنیا طراحی و تولید می شوند . هدف جاینت ایجاد بهترین تجربه سواری برای شما خواهد بود و این برای دوچرخه سواران حرفه ای، روزمره و یا ماجراجو تفاوتی نخواهد کرد. جاینت اولین تولیدکننده انبوه تنه آلومینیومی و اولین تولیدکننده تنه کربن برای استفاده همگان بوده است. 

در ادامه مقاله معرف شرکت دوچرخه سازی جاینت همراه ما باشید.

 

تاریخچه‌ی برند جاینت

این برند در سال 1972 در داجیا [Dajia] که بخشی از ایالتی به نام تایچونگ [Taichung] بود تأسیس شد. مؤسس اصلی این برند King Liu بود که به همراه برخی از دوستانش تصمیم گرفتند یکی از بزرگ‌ترین برندهای دوچرخه‌سازی کل جهان را خلق کنند.

بیشتر: راهنما خرید دوچرخه ویوا viva

این برند حدود 5 سال به‌صورت برندی معمولی فعالیت کرد، اما بعد از 5 سال و در سال 1977 بود که حرکتی مثبت در این برند صورت گرفت و جاینت جهشی عظیم تجربه کرد. در این سال مدیر اجرایی این برند به شرکتی با نام شوین [Schwinn] مذاکراتی انجام داد که در طی آن جاینت تجهیزات دوچرخه را تولید کند و تولیداتی که انجام می‌دهد را به برندهای دیگر بفروشد. فقط چند سال طول کشید تا مشخص شد که این حرکت مدیر اجرایی جاینت تا چه حد در پیشرفت برند جاینت مؤثر بوده‌ است.

در دهه‌ی 80 میلادی، کارگران برند شوین در آمریکا اعتصاب کردند و رسماً تولید این برند به خطر افتاد، اما اینجا بود که برند جاینت در شرق آسیا جور اعتصاب کارگران شرکت شوین را کشید و بخش بزرگی از تولید شوین را انجام داد و جاینت به یکی از شاخص‌ترین تولیدکننده‌های دوچرخه و تجهیزات دوچرخه تبدیل شد. در واقع بهتر است به جای آن‌که سال تأسیس جاینت را 1972 معرفی کنیم، سال 1981 را - با شاخص‌شدن جاینت در سطح جهان - سال تأسیس معرفی کنیم و همچنین سال 1987 را به‌عنوان سال رشد فوق‌العاده‌ی جاینت معرفی کنیم. سال 1987 سالی بود که شوین به‌دنبال منبعی جدید برای امضای قرارداد بود تا شرق آسیا را به برنامه‌های خود اضافه کرد و این‌جا بود که جاینت رشدی عالی را تجربه کرد.

b
ٰنمونه‌ای از دوچرخه جاینت | منبع تصویر: Cycling Weekly

جالب است که سه سال قبل یعنی سال 1984 برند جاینت با Andries Gaastra در هلند برند مشترکی با نام جاینت اروپا تأسیس کرد، اما در سال 1992 Andries Gaastra سهام خود را فروخت به این ترتیب جاینت به دارنده‌ی کل سهام جاینت اروپا شد.

جاینت در سال 1996 با همکاری Linn Kastan و Jason Richardson زیربرندی جدید با نام Mosh برای تولید دوچرخه‌های BMX و تجهیزات آن‌ها تأسیس کرد. این برند چندین سال فعالیت کرد، اما دست‌آخر در سال 2008 منحل شد.

اما نقطه‌ی عطف دیگری که در تاریخچه‌ی برند جاینت دیده می‌شود به سال 2008 یعنی همان سال منحل‌شدن زیر برند Mosh برمی‌گردد. جاینت در این سال زیر برندی جدید با نام Liv/Giant تأسیس کرد. این زیر برند از همان ابتدا روی دوچرخه‌سواری زنان تمرکز کرد و اتفاقاً تجربه‌ای عالی برای برند جاینت بود. مدتی بعد نام این زیر برند از Liv/Giant به Liv تغییر کرد و اکنون همچنان با قدرت به کار ادامه می‌دهد.

هدف از تغییر نام زیر برند Liv/Giant به Liv این بود که محصولات این زیر برند از محصولات خود جاینت متمایز شوند و همچنین شعار معروف «طراحی‌شده توسط زنان برای زنان» را برای آن‌ها به کار ببرند. برای دوچرخه‌های این زیر برند Liv از فریم‌های مجزایی نسبت به دوچرخه‌های جاینت استفاده می‌شود، اما در کل کیفیت آن‌ها هم مثل کیفیت دوچرخه‌های جاینت بالا است.

برخی از نوآوری‌های برند جاینت

دوچرخه جاینت در حال حاضر در کل جهان و البته ایران بسیار معروف است. این حسن شهرت راحت به دست نیامده‌است. جاینت بارها در طراحی دوچرخه‌های مختلف نوآوری داشته و همین باعث شده که روی خوشی به دوچرخه‌های این برند نشان داده شود.

به‌عنوان مثال، در سال 1995، جاینت دوچرخه‌ی جاده‌ای را با لوله‌ی جلویی شیب‌دار طراحی کرد و در طراحی آن چون از مواد کمتری استفاده شده بود، وزن دوچرخه پایین آمد و همین باعث شد که دوچرخه‌ی جاده‌ای آن‌ها سرعت بیشتری داشته باشد. مدت زیادی نگذشت که برندهای دیگر از این نوع طراحی تقلید کردند و رفته‌رفته دوچرخه‌های جاده‌ای بیشتری با این نوع طراحی روانه‌ی بازار شدند.

به‌عنوان مثالی دیگر می‌توان به سیستم‌تعلیق فوق‌العاده‌ی Maestro از سوی جاینت اشاره کرد. این سیستم‌تعلیق در سال 2006 از سوی جاینت معرفی و به کار گرفته شد. به گفته‌ی مسئولان جاینت در آن زمان، این سیستم‌تعلیق برای انتقال قدرت در بهترین شکل از سوی سیستم تعلیق عقب طراحی شده‌ است. Maestro از مجموعه‌ای از 4 نقطه‌ی محوری و همچنین 2 اتصال جهت ایجاد یک نقطه‌ی محوری شناور بهره می‌برد تا باعث شود چرخ عقب به‌شکل عمودی حرکت کند.

قیمت دوچرخه جاینت

قیمت دوچرخه بزرگسال جاینت با توجه به نوع و مدل ،از وسیله ای به وسیله دیگر متفاوت است. همانطور که قبلا ذکر شده در وبسایت جاینت 5 گروه دوچرخه وجود دارد که این گروه ها مجموعا 26 نوع دوچرخه دارند و سپس مدل ها و سری ها آغاز می شوند. پس صلاح دانسته از هر کدام از این گروه ها مواردی بعنوان مثال بیان کنیم. در گروه اول یعنی road bikes ، دوچرخه شهری از با ثبات ترین قیمت ها چه در گروه خود و چه بین تمام دوچرخه های جاینت است.قیمت دوچرخه جاینت کورسی مثل advanced TCR از تمام هم گروهی های خود به مراتب بالاتر است. قیمت دوچرخه جاینت در بین دوچرخه های کوهستان نیز در تلاطم است. برای نمونه قیمت دوچرخه جاینت با فریم hardtail کمتر از دوچرخه های full suspension در همین طبقه بندی است که بعضی سری های آن بسیار گرانقیمت هستند. دوچرخه های adventure از دسته cross and gravel bikes هم می توانند به گروه پایین قیمت و یا حداقل با قیمت متعادل بپیوندند و دوچرخه gravel در این گروه رکورد قیمت هارا در وسعت همین گروه می شکند. قیمت دوچرخه جاینت در گروه الکتریکی هم در یک بازه در نوسان است.خلاصه اینکه دوچرخه های شهری و دوچرخه های hardtail از دیگر انواع دوچرخه کمتر است و دوچرخه های کورسی از تمام مدل ها و رده ها، بالاتر است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها