علامت های کرونا در کودکان + جزئیات

محققان امپریال کالج لندن در مطالعه‌ای که بر روی تعدادی از کودکان انجام دادند، دریافتند آن‌ها با علائمی متفاوت با بزرگسالان به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند.

علامت های کرونا در کودکان  + جزئیات

به گزارش مستقل آنلاین با گذشت بیش از ۸ ماه از شیوع ویروس کرونا در جهان و پیدا نشدن واکسن موثر برای مقابله با این ویروس، کنترل و مهار کووید ۱۹ به یکی از چالش‌های بزرگ بهداشتی جهان تبدیل شده است. سازمان جهانی بهداشت علائم مختلفی مانند سرفه خشک، تب، بی‌حالی و از دست دادن حس بویایی و چشایی را در خصوص ابتلا به ویروس کرونا معرفی کرده است؛ اما موضوع زمانی پیچیده می‌شود که بدانیم همه مبتلایان به ویروس کرونا علائم بیماری را از خود نشان نمی‌دهند.

به گفته محققان کودکان بسیار فراتر از آنچه در گذشته تصور می‌شد، ناقلان خاموش ویروس کرونا هستند و به طور بالقوه می‌توانند به آسانی آن را در جامعه پخش کنند، از این رو شناسایی کودکان مبتلا به کرونا به دلیل آنکه کمتر از بزرگسالان علائم بیماری را از خود نشان می‌دهند به یک چالش برای متخصصان تبدیل شده است.
و اما در مطالعه‌ای که به تازگی محققان امپریال کالج لندن انجام دادند علائم تازه‌ای از ابتلای کودکان به ویروس کرونا را کشف کردند که کاملا با بزرگسالان متفاوت است. مهمترین یافته‌ها از علائم ابتلای کودکان به کووید ۱۹ نشان می‌دهد علامت رایج در این قشر از دست دادن اشتها است. اگر می‌بینید که کودکان تمایلی برای خوردن غذا ندارند و از خوردن برخی وعده‌های غذایی طفره می‌روند، این مورد می‌تواند یکی از علائم رایج ابتلا به کرونا در آن‌ها باشد.
 
تیم اسپکتور، استاد اپیدمولوژی امپریال کالج لندن در این باره گفت: ما پس از بررسی کودکان زیر ۱۸ سال که به ویروس کرونا آلوده شده بودند پی بردیم که علائم رایج کرونا در این قشر شامل سردرد، خستگی، تب، درد گلو و از دست دادن اشتها است. این ۵ علامت رایج در میان کودکان با ۵ علامت رایج در میان بزرگسالان که شامل سرفه، مشکلات تنفسی و از دست دادن حس بویایی و چشایی است، متفاوت است و تنها هر دو قشر در تب مشترک هستند.
 
او افزود: البته خارش پوست نیز یکی از علائمی است که به صورت گسترده در کودکان دیده می‌شود. خارش پوستی در کودکان می‌تواند پیش از علائم دیگر و یا پس از علائم دیگر خود را نشان دهد. از آنجا که کودکان ممکن است از گفتگو با والدین درباره علائم خود پرهیز کنند، خارش پوستی بهترین پیام را می‌تواند به آن‌ها درباره خطر ابتلای کودک به کرونا بدهد.
 
متخصصان تاکید دارند والدین باید به طور پیوسته علائم و شرایط جسمانی کودکان خود را بررسی کنند. تحقیقات نشان می‌دهد ویروس کرونا کمترین خطر را برای کودکان دارد، با این حال، کودکان می‌توانند به راحتی این ویروس را به افراد بزرگسال انتقال دهند. افراد مسن و کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند در مقابل ویروس کرونا آسیب پذیر هستند. کودکان بیمار فاقد علائم می‌توانند با انتقال این ویروس به افراد آسیب پذیر، باعث گسترش شیوع کووید ۱۹ در جامعه شوند.
 
 
منبع:کارگرانلاین
 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها