بررسی خسارات ناشی از ویروس کرونا به کسب‌وکارهای جزیره کیش

سومین جلسه ستاد اقتصادی مقابله با ویروس کرونا، با محوریت رفع مشکلات اصناف و دریافت اطلاعات کامل خسارات ناشی از این بیماری به کسب‌وکارهای جزیره کیش توسط کارگروه چهارگانه برگزار شد

بررسی خسارات ناشی از ویروس کرونا به کسب‌وکارهای جزیره کیش
به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سومین جلسه ستاد اقتصادی مقابله با ویروس کرونا با حضور ناصر آخوندی معاون توسعه مدیریت سازمان و رییس ستاد اقتصادی مقابله با کرونا، علی مقدس‌زاده معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش، مدیران این سازمان و مدیران عامل شرکت‌های تابعه و روسای کارگروه چهارگانه ستاد اقتصادی مقابله با ویروس کرونا دوشنبه 25 فروردین در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد.

ناصر آخوندی رییس ستاد اقتصادی مقابله با کرونا، با اشاره به مصوبات دومین جلسه این ستاد، گفت: براساس این مصوبات، 20 تن برنج و 20 تن گوشت به اقشار آسیب‌پذیر در جزیره کیش اختصاص داده شده است.

وی افزود: برای پیشگیری از تجمعات مردمی، بسته‌های حمایتی برای اقشار آسیب‌پذیر در چند منطقه از کیش توزیع خواهد شد.

ناصر آخوندی با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد کیش، در راستای ستاد اقتصادی مقابله با کرونا تمامی قراردادهای مربوط به سازمان و شرکت‌های تابعه را شامل بخشودگی قراردادها در نظر گرفته است، افزود: تصمیمات گرفته شده در ستاد اقتصادی، استمهال و بخشودگی اجاره‌ها تا پایان خرداد تمدید شده است.

آخوندی به کاهش اثرات زیان‌بار اقتصادی ناشی از کرونا توسط کارگروه‌هایی در بخش‌های مختلف، صنعت، هتلداری، رستوران‌ها، صنایع، جامعه بازاریان اصناف اشاره داشت و عنوان کرد: با مشارکت بخش خصوصی اطلاعات رصد و براساس زیان‌ها و خسارت‌هایی که تاکنون متحمل شده‌اند میزان دقیق آن برآورد شده و این اطلاعات جامع در مرحله نهایی در دستور کار این ستاد قرار گرفته است.

علی مقدس‌زاده با بیان اینکه شورای سلامت کیش در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در جزیره کیش نسبت به سرزمین اصلی پیشقدم بوده و اقدامات پیشگیرانه را به‌موقع انجام داده است، اظهار داشت: توقف فعالیت‌های تجاری و اقتصادی با همکاری بخش خصوصی، جامعه بازاریان و سرمایه‌گذاران اقدامی موثری در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و تجمع مردمی بود.

مقدس‌زاده با بیان اینکه همکاری و هماهنگی بخش خصوصی و بخش حاکمیتی باعث شد جزیره متفاوت‌تر از سرزمین اصلی باشد، افزود: این همبستگی و تشکل‌های غیردولتی که به‌صورت خودجوش به افراد آسیب‌پذیر در کیش کمک کردند در سطح کشور کم نظیر بود.

گفتنی است اعطای تسهیلات کم‌بهره به جامعه بازاریان، اصناف و غرفه‌دارانی که دچار آسیب ناشی از شیوع ویروس کرونا شده‌اند، برگزاری جلسات با مدیران بانک‌های مستقر در جزیره کیش، بخشنامه‌های سازمان امور مالیاتی و تامین اجتماعی ازجمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها