نظر نماینده مجلس درباره قرعه کشی خودرو

یک نماینده مجلس یازدهم تاکید کرد: هنگامی که ارزش پول ملی ما پایین باشد خودرویی که وارد می‌کنیم برایمان بسیار گران تمام می‌شود. بنابراین خودروساز داخلی مسئول افزایش قیمت‌ها نیست.

نظر نماینده مجلس درباره قرعه کشی خودرو

به گزارش مستقل آنلاین : روح الله عباسپور درباره پیش فروش خودرو به صورت ثبت نامی گفت: معتقدم ثبت‌نام این دوره خودرو بر مبنای قرعه‌کشی نسبت به روش‌های دیگر بهتر است.

نماینده بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نابسامانی بازار خودرو بیان کرد: عمده مشکلاتی که در بحث بازار خودرو مطرح می‌شود، مربوط به کیفیت و قیمت است که باید برای آن فکری کرد.

وی خاطرنشان کرد: عوامل موثر بر قیمت خودرو از حوزه خودروسازی جدا است؛ یک خودرو ساز و کارش تولید خودرو با یک قیمت مشخص است که می‌تواند با درصد سودش روانه بازار کند؛ بعد از این‌که خودرو به بازار ارائه شد، این متولیان هستند که باید مسئولیت تنظیم بازار را بر عهده گیرند.

عباسپور تاکید کرد: خارج از خودروسازی باید جلوی افزایش قیمت خودرو را گرفت چرا که خودروساز محصولش را تولید می‌کند اما مسئولیت افزایش قیمت را بر عهده ندارد، بخش‌هایی مانند تعزیزات و سازمان‌هایی که نقش نظارتی دارند و وزارت صمت باید مسئولیت را بر عهده گیرند.

وی درباره قیمت اولیه خودرو برای یک تولیدکننده، گفت: قیمت تمام شده یک خودرو به مواد اولیه، نیروی کار، انرژی و مالیات و موارد دیگر باز می‌گردد. البته یک جاهایی هم خود خودروساز مقصر است ما سایت‌هایی داریم که از مرکز خودروسازی دورند و برای ما هزینه‌سازی می‌کنند. مثلا ما اینجا قطعاتی را تولید می‌کنیم به شهرهای دیگر می‌فرستیم آن جا مقداری پیچ و مهره به آن اضافه می‌کنیم دوباره برمی‌گردانیم اینجا.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ارزش پول ملی در قیمت تمام شده یک خودرو بسیار تاثیرگذار است، هنگامی که خودرو وارد می‌‌کنیم اگر ارزش پول ملی پایین باشد خودرویی که وارد می‌کنیم برای ما بسیار گران خواهد بود.

وی با بیان این‌که خودروسازی ما تحت تاثیر مسائل سیاسی است، گفت: به طور مثال ما روی استقلال کشور که بسیار درست هم هست تاکید می‌کنیم اما دشمن تحمل این استقلال ما را ندارد و با زیاده‌خواهی نمی‌خواهد اجازه دهد ما شعار اصلی نظام را عملی کنیم بنابراین تعاملاتش را با ما کاهش می‌دهد که این امر روی قیمت خودرو و کیفیت آن تاثیر می‌گذارد.

نماینده بوئین زهرا در مجلس یازدهم تاکید کرد: یکی از راه‌های ارتقا کیفیت خودرو این است که با خودروسازان بزرگ جهانی مشترکا محصولاتی را تولید و کاری کنیم که دانش فنی‌شان وارد کشور شود.

 
منبع: ایلنا
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها