واکنش وزارت آموزش و پرورش به پخش برخی آهنگ‌ها در مدارس

کلیپ‌هایی اخیرا از پخش آهنگ‌ در مدارس منتشر می‌شود که بعضا از سوی برخی افراد نامناسب دانسته می‌شود و این سوال را ایجاد می‌کند که انتخاب آهنگ برای پخش در مدرسه چگونه صورت می‌گیرد و برخورد وزارت آموزش و پرورش با دست‌اندرکاران آن چیست.

واکنش وزارت آموزش و پرورش به پخش برخی آهنگ‌ها در مدارس

علی رمضانی مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش‌ و پرورش درخصوص انتشار کلیپ‌هایی از پخش آهنگ در مدارس گفت: مخاطبان آموزش و پرورش دانش‌آموزانی با فطرت پاک هستند و ما شرعا و قانونا مجاز نیستیم هر محتوایی که تولید می‌شود در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم. در آموزش و پرورش محتواهایی که در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد در کارگروهی مورد بررسی قرار می‌گیرد. ممکن است در مدارس برخی عوامل دانش لازم را نداشته باشند و اشتباهاتی هم انجام دهند اما مطمئن هستیم که آنها اهداف بدی ندارند و دچار اشتباه می‌شوند.

وی یادآور شد: تمام مدیران در حوزه فرهنگ و هنر باید آموزش‌های لازم را ببینند چراکه تربیت اساسی دانش‌آموزان در مدارس صورت می‌گیرد. بنابراین نیاز داریم آموزش ویژه‌ای در این حوزه به معلمان ارائه دهیم که آماده باشند. البته در این زمینه به سرمایه نیاز است و باید سازمان‌های فرهنگی به کمک آموزش و پرورش بیایند تا بتوانیم نسلی را تربیت کنیم که در تراز انقلاب اسلامی باشد.

رمضانی در پایان گفت: برخی آهنگ‌هایی که در مدارس پخش می‌شود، ممکن است مناسب روحیه و سن و سال دانش‌آموزان نباشد. بنابراین ضرورت دارد به مدیران و معلمان آموزش دهیم که بدانند چه محتوایی مناسب پخش برای مدارس است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها