سنت­‌های عجیب و جالب روز مادر در دنیا

ممکن است در مناطق زمانی مختلف و گوناگونی زندگی کنیم، اما عشق و احترام غیرقابل انکار برای مادران در همه جای دنیا صادق است.

سنت­‌های عجیب و جالب روز مادر در دنیا

در بیشتر کشورها این روز را با هدیه دادن و مسافرت رفتن جشن می­گیرند اما در بخشی کشورها رسوم خاصی برای این روز خاص وجود دارد که به بررسی آن می‌­پردازیم.

1. انگلستان

در انگلستان روز مادر در چهارمین یکشنبه عید پاک برگزار می­شود که به یکشنبه مادری (Mothering Sunday) معروف است. این سنت از زمان قرون وسطا سرچشمه می‌­گیرد که فرزندان خانواده‌­های فقیر به سر کار می‌­رفتند و به آن­ها یک روز در عید برای بازدید از خانواده‌­هایشان مرخصی می­‌دادند. آن­ها گل و کیک‌­های خاصی به نام کیک مادری به مادرشان هدیه می­‌دادند. امروزه نیز این روز را با دادن گل، کیک و هدیه در کنار خانواده جشن می‌­گیرند.

2. آلمان، اتریش، سوئیس

در آلمان، اتریش و سوئیس روز مادر را با عنوان Muttertag می­شناسند که در دومین یکشنبه ماه مه (May) برگزار می­شود. در خلال جنگ جهانی اول، سوئیس جزء اولین کشورهایی بود که در سال 1917 روز مادر را جشن گرفت. برای هر سه کشور روز مادر، جشن عشق و سپاسگذاری است.

3. ژاپن

روز مادر در ژاپن نیز در دومین یکشنبه ماه مه برگزار می­شود که سمبل این روز گل ­های میخک زیبا، بیان گر قدرت ملایم مادرها است. کودکان نیز با گفتن جمله “Haha-no-hi” به مادران خود سلام می­کنند و به آن­ها هدایایی می ­دهند. تاریخ این سنت به زمان امپراطور آکیهیتو و بزرگداشت تولد مادر او بازمی­ گردد. کودکان در اینجا تصاویر و نقاشی­ هایی را می­ کشند و سپس آن­ها را به نمایش می­گذارند. همچنین گفته می­‌شود که فرزندان غذاهایی را که مادرشان طرز پختش را به آن­ها آموزش داده‌­اند در این روز برای مادر خود می­‌پزند.

4. یوگوسلاوی

احتمالا یکی از عجیب­ترین و غیرمعمول‌­ترین راه‌­ها برای جشن گرفتن این روز را می‌­توان در یوگوسلاوی مشاهده کرد که کودکان در اول صبح والدین خود را با طناب به تخت می­‌بندند و والدین نیز برای آزاد شدن باید به فرزندان به محض بیدار شدن هدیه‌­ای بدهند. هدف از این کار آوردن لبخند برروی صورت همه افراد خانواده است.

5. مکزیک

Dia de las Madres’ روز مادر در مکزیک نام دارد که در دومین یکشنبه ماه مه برگزار می‌­شود. این جشن رنگارنگ یکی از محبوب‌­ترین آداب و رسوم کشور است. در مکزیک فرزندان از مادران خود در غروب این روز دیدن می­‌کنند و به او هدیه‌­های دست‌­ساز، کارت تبریک و گل می‌­دهند. 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها