برای درمان کم‌ خونی و پاکسازی کبد این مربا را بخورید

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: این مربا نقش مؤثری در درمان کم خونی و جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها دارد؛ مربای شاتوت موجب طراوت و شادابی پوست هم می‌شود.

برای درمان کم‌ خونی و پاکسازی کبد این مربا را بخورید

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص مربای شاتوت اظهار کرد: این مربا به علت داشتن ویتامین‌های A و C  خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و بدن را در برابر انواع بیماری‌ها به ویژه سرطان گوارش محافظت می‌کند. 

وی درباره خواص دیگر شاتوت بیان کرد: مربای شاتوت برای درمان انواع عفونت‌های بدن به ویژه عفونت‌های مجاری ادراری مفید است؛ این مربا با افزایش ملانین در ریشه مو باعث طراوت، رشد و برگرداندن رنگ طبیعی به مو می‌شود.

 

بیشتر بخوانید:

 

وی همچنین تصریح کرد: مربای شاتوت تأثیر بسزایی در بهبود زخم‌های دهانی مانند آفت دهان دارد و برای مبتلایان به دیابت مفید است.

عظمایی  با اشاره به تأثیر مربای شاتوت در بهبود گردش خون افزود: این مربا به علت وجود پتاسیم موجب کنترل فشار خون می‌شود و با تنظیم پمپ سدیم و پتاسیم در بدن ضربان قلب را هم تنظیم می‌کند. 

این محقق و پژوهشگر طب سنتی تاکید کرد: مربای شاتوت موجب از بین رفتن چربی کبد می‌شود و برای مبتلایان به اختلالات کبدی مانند سیروز کبدی بسیار مفید است؛ این مربا همچنین نقش مؤثری در پاکسازی کبد از سموم دارد.

عظمایی درنهایت یادآور شد: مربای شاتوت نقش مؤثری در رفع بی‌اشتهایی، استفراغ، سرگیجه، افت فشار خون و بی‌حالی دارد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها