چگونه بوی بد داخل خودرو را از بین ببریم؟

خودرو نیز نیاز به مراقبت و نظافت دارد که اگر به آن اهمیت ندهید خودرو بوی بدی می گیرد و باعث آزار سرنشینان می شود.

چگونه بوی بد داخل خودرو را از بین ببریم؟

پاکیزگی خودرو باعث شادابی سرنشینان شده و سفر را لذت بخش تر خواهد کرد بنابراین پاکیزگی خودروها به علت استفاده روزانه از آنها بسیار با اهمیت است.اگر خودروی شما بوی نامطبوع و آزار دهنده ای را به خود گرفته به طوری که سوار شدن بر خودرو را تبدیل به یک عذاب می کند ابتدا باید علت این بو را بیابید و سپس برای از بین بردن آن اقدام کنید .

راه خلاصی از بوی بد و نامطبوع خودرو:

1.نخستین راه برای رفع بوهای نامطبوع خودرو استفاده از جوش شیرین است. بدین صورت که کمی جوش شیرین روی صندلی می ریزید و آن را همه جا پخش می کنید سپس بعد از چند دقیقه آن را جارو می کنید . این روش باعث رفع بوی نامطبوع می شود.

2. راه حل دیگر برای خلاصی از دست بوهای نامطبوع استفاده از ذغال چوب است که توانایی بالایی در جذب بوهای نامطبوع خودرو به خود دارد. اگر خودرویتان بوی بدی می دهد یک تکه از این ذغال را برای چند روز در خودرو قرار دهید تا متوجه خاصیت جادویی آن شوید.

زغال چوب​

3. وانیل و قهوه از مواردی هستند که می توانند بوی بد خودرو را از بین ببرند پس اگر خودرویتان بدبو است مقداری قهوه و یا وانیل درون آن قرار دهید تا بوی بد آن را بگیرد و ماشین شما را خوشبو کند.

4. برای جلوگیری از بوی بد ، خودروی خود را مرتبا جارو بکشید و تکه های مواد غذایی بر روی صندلی یا کف پوش خودرو را جارو و تمیز کنید . زباله های خودرو را درون یک پلاستیک مخصوص بریزید و آن را بیرون از خودرو بگذارید.

رفع بوی بد کفی ماشین

خلاصی از بوی بد و خوشبو کردن خودرو

5.برخی بوهای نامطبوع خودرو به علت ریخته شدن غذا و خوراکی در خودرو شماست. با استفاده از شامپو یا مواد پاک کننده ، مواد ریخته شده بر روی کف پوش یا صندلی را پاک کنید .

در فروشگاه های لوازم خودرو شامپوهای مخصوص صندلی و کفپوش وجود دارد می توانید از آنها استفاده کنید.

شامپوی ماشین

شامپوی مخصوص برای رفع بوی بد خودرو

راه نجات از بوی بد خودرو چیست؟

6.از موارد آزار دهنده دیگری که غالبا در خودروها وجود دارد ، بوی کهنگی است. بوی کهنگی بیشتر در زمان روشن کردن بخاری یا کولر خودرو به مشام میرسد و دلیل آن ، به وجود آمدن کثیفی و کپک در لوله های انتقال هوا به کابین می باشد.

برای برطرف کردن بوی رطوبت باید بخاری یا کولر را خاموش کرد و فن را با سرعت بالا روشن کنید. این بو بعد از پیمودن چند کیلومتر از بین خواهد رفت.

7.یکی دیگر از عوامل ایجاد بوی بد در ماشین رطوبت است که به علت موکت یا کف پوش خیس که بر اثر گذاشتن کفش خیس یا ریختن مواد غذایی،ایجاد می گردد.

برای خشک کردن رطوبت موکت یا کف پوش خیس داخل خودرویتان از سشوار استفاده کنید و یا کف پوش و موکت خیس داخل خودرو را برای خشک شدن در هوای آزاد قرار دهید.

اسپری رفع بوی بد کولر ماشین

راه های از بین بردن بوی بد خودرو

بهترین روش برای رفع بوی بد خودرو

8.اگر مرتب داخل ماشین سیگار بکشید بوی سیگار همیشه داخل ماشین ماندگار می شود ، بهتر است این کار را بیرون از ماشین انجام دهید.

اما اگر ماشینتان همچنان بوی سیگار می داد ، آب و سرکه را به نسبت مساوی ترکیب کنید و دستمال تمیزی را به مخلوط آب و سرکه آغشته کرده و سطوح داخل خودرو را با آن تمیز کنید. همچنین داخل دریچه های بخاری را هم مقداری بوگیر خودرو بزنید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها