کلاهبرداری‌با ساده‌ترین ترفند ممکن!

سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی البرز، از دستگیری فیشینگ کاران حرفه‌ای با برداشت غیرمجاز از حساب بیش از ۱۰۰۰ نفر خبر داد.

کلاهبرداری‌با ساده‌ترین ترفند ممکن!

فرمانده انتظامی البرز از انهدام باند فیشینگ کاران حرفه‌ای که با راه اندازی درگاه‌های جعلی اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بیش از ۱۰۰۰ نفر از شهروندان به ارزش پنج میلیارد ریال کرده بودند خبر داد.

سردار عباسعلی محمدیان گفت: در پی ارجاع پرونده ای به پلیس فتا شهرستان "فردیس" مبنی بر این که مبلغ ۶۰ میلیون ریال از حساب یکی از شهروندان به صورت غیر مجاز برداشت شده است، رسیدگی به موضوع در دستورکار کارشناسان پلیس فتا این شهرستان قرار گرفت.

پلیس البرز، وی افزود: در بررسی های اولیه ماموران مشخص شد مالباخته در شبکه های اجتماعی برای دریافت شارژ اینترنت رایگان یک برنامه کاربردی برای گوشی تلفن همراه خود دریافت کرده که برای ورود به این برنامه از وی درخواست واریز مبلغ ناچیزی شده است که از این طریق به صفحه جعلی متهمان هدایت و اطلاعات حساب وی به سرقت رفته است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: ماموران پلیس فتا شهرستان فردیس با تلاش های شبانه روزی و انجام اقدامات فنی و پلیسی گسترده در نهایت موفق به شناسایی یکی از اعضای این  باند در شهرستان فردیس شدند که با هماهنگی مقام قضائی نامبرده را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

سردار "محمدیان" ادامه داد: در بازجویی های صورت گرفته متهم به برداشت غیر مجاز از حساب شهروندان با هدایت یک نفر دیگر  اعتراف کرد که پس از معرفی، او نیز در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

وی با اشاره با کشف ابزار و سخت افزار مربوط به کلاهبرداری سایبری از مخفیگاه متهمان در خصوص شیوه و شگرد این باند حرفه ای فیشینگ اظهار کرد: متهمان با همکاری ۲ نفر از بستگان خود که در خارج از کشور زندگی می کنند ابتدا با طراحی یک برنامه کاربردی برای دریافت شارژ رایگان اینترنت همراه و انتشار گسترده آن در شبکه های مجازی مالباختگان را نسبت به نصب آن در گوشی همراهشان اغوا و برای ورود به برنامه از آن ها مبلغ ناچیزی را درخواست می کنند که از این طریق کاربر را به سمت درگاه جعلی خود هدایت می کردند.

سردار "محمدیان" افزود: در ادامه متهمان پس از سرقت اطلاعات کارت بانکی مالباختگان برای گم کردن رد پای خود مبالغ را به کارت بانکی افراد معتاد منتقل می کردند و از آن طریق اقدام به خرید طلا و لوازم ارزشمند می کردند.

وی با بیان این که متهمان از این طریق حساب ۱۰۰۰ نفر از شهروندان را خالی کرده اند گفت: ارزش مبالغ برداشت شده از حساب مالباختگان پنج میلیارد ریال برآورده شده است.

فرمانده انتظامی استان البرز در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان عزیز با فعال سازی رمز دوم پویا حساب بانکی خود،  از برداشت غیرمجاز از حسابشان پیشگیری کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها