تصویر منتشر شده از مسکن مهر اهواز جعلی است!

انتشار تصویری جعلی و دروغین از مسکن مهر اهواز در کانال‌ها و شبکه‌های مجازی خبرساز شده است.

تصویر منتشر شده از مسکن مهر اهواز جعلی است!

مسکن مهر، طرحی است که حدود چند سالی در کشور آغاز شده و با کمک این طرح بسیاری از افراد فاقد خانه، صاحب آن شده‌اند. اما هرزگاهی انتشار اخبار و تصاویری در مورد این طرح ملی خبرساز شده و به سوژه رسانه‌ها تبدیل می‌شود. اخبار و تصاویری که بسیاری از آن جعلی و ساختگی است و تنها برای زیر سوال بردن این طرح ملی منتشر می‌شوند؛ گویی خانه‌دار شدن افراد فاقد خانه با کمک این طرح، بازار بسیاری را کساد می‌کند.

اما به تازگی انتشار تصویری دروغین از مسکن مهر یکی از شهرهای کشور به سوژه داغ کانال‌ها و رسانه‌های خبری تبدیل شده است. با وجود آنکه ادعا می‌شود این تصویر مربوط به مسکن مهر اهواز است اما یک جست‌وجوی ساده در اینترنت مشخص می‌کند که نه تنها این تصویر مربوط به ایران نیست بلکه از سایتی خارجی کپی شده است. 

این تصویر بین کاربران فضای مجازی  بسیار معروف و قدیمی است؛ تا حدی که بسیاری از شبکه های اجتماعی خارجی میزبان جوک‌هایی که با این عکس ساخته شده هستند؛ نکته جالب توجه این است که جا زدن این تصویر به عنوان عکسی از مسکن مهر یا خاستگاه طنز داشته و سپس به مرور جدی شده و یا جاعل این تصویر هیچ شناختی از شبکه‌های اجتماعی خارجی و شوخی‌های مجازی کاربران نداشته است.

تصویر منتشرشده از مسکن مهر اهواز جعلی است!

تصویر منتشرشده از مسکن مهر اهواز جعلی است!

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها