فرم‌دهی بینی بدون جراحی!

خوشبختانه امروزه روش‌هایی برای فرم‌دهی بینی بدون جراحی وجود دارد که شما می‌توانید با این روش‌ها بدون بی‌هوشی و تحمل درد و عوارض ناشی از عمل‌های جراحی به فرم بینی دلخواه خود برسید.

فرم‌دهی بینی بدون جراحی!

همانطور که می‌دانید امروزه عمل زیبایی بینی یکی از پرطرفدارترین عمل‌های زیبایی در ایران است. گاهی حتی برخی از افراد بدون اینکه مشکل جدی و خاصی در ظاهر بینیشان باشد این عمل را انجام می‌دهند. همه‌ی ما می‌دانیم که یک عمل جراحی چه خطرات و عوارضی برای بدنمان خواهد داشت و از اثرات مواد بی‌هوشی و حساسیت‌های احتمالی به آن آگاهیم.

خوشبختانه امروزه روش‌هایی برای فرم‌دهی بینی بدون جراحی وجود دارد که شما می‌توانید با این روش‌ها بدون بی‌هوشی و تحمل درد و عوارض ناشی از عمل‌های جراحی به فرم بینی دلخواه خود برسید.

مشکلات بینی که در آن‌ها از فرم‌دهی بدون جراحی استفاده می‌شود

عدم قرینگی دو طرف بینی

فرورفتگی یا برآمدگی روی بینی

کج‌بودن بینی

قوز بینی

افتادگی بینی

موارد بالا مشکلاتی است که می‌توان آن‌ها را بدون جراحی و با روش‌های خیلی ساده‌تر و به‌صورت سرپاییتا حدودی برطرف کرد. اما نباید انتظار داشته باشید که این مشکلات به طور کامل رفع شده و شما یک بینی بدون ایراد تحویل بگیرید، ولی خوب این روش‌های بی‌دردسر به دردسر‌های بعد از عمل جراحی می‌ارزد.

۱. کوچک کردن بینی با تزریق ژل

لیفت بینی با ژل یکی از روش‌های مورد استفاده در کوچک کردن بینی بدون جراحی است. عمل بینی استخوانی قوزدار یکی از شایعترین جراحی‌های زیبایی بینی است که این کار را می‌توان با لیفت بینی با ژل انجام داد. در این روش ماده‌ای به نام فیلر در فرورفتگی‌ها و قسمت‌هایی مانند قوز که دارای نقص است، تزریق می‌شود و این قسمت‌ها با فیلر پر می‌شوند و بینی صاف می‌شود.

این روش برای افرادی که دارای افتادگی بینی هستند، نیز مناسب است. روش تزریق ژل علاوه بر مشکلاتی همچون قوز و افتادگی بینی برای افرادی که دارای نوک بینی نامناسبی هستند، نیز کاربرد دارد که باعث بالا رفتن نوک بینی آن‌ها می‌شود. همچنین می‌توان با تزریق مقداری بوتاکس به پره‌های بزرگ بینی، آن‌ها را کوچکتر نمود. این روش بدون درد است. برای انجام این عمل، ۲۰ دقیقه قبل از عمل به قسمت‌های مورد نیاز کرم بی حسی موضعی زده می‌شود. نتیجه روش لیفت بینی بلافاصله قابل مشاهده است و تا یکسال ماندگاری دارد.

۲. کوچک کردن بینی با لیفت بینی با نخ

لیفت بینی با نخ یکی از پرطرفدارترین روش‌ها در کوچک کردن بینی بدون عمل جراحی است. لیفت بینی با نخ یکی از روش‌های کم هزینه، سریع و بدون عارضه برای کسانی است که دوست دارند نقص بینی آن‌ها اصلاح شود. در کوچک کردن بینی غضروفی بدون عمل جراحی از این روش به وفور استفاده می‌شود.

این روش برای افرادی که دارای افتادگی بینی هستند و یا دوست دارند بینی سر بالا داشته باشند کاربرد دارد. در این روش نخ را بدون برش دادن پوست از زیر آن عبور می‌دهند و فیکس می‌کنند. این نخ‌ها تغییراتی را در نوک و پل بینی بوجود می‌آورند و باعث تحریک کلاژن سازی می‌شوند و سپس بینی فرم می‌گیرد. همچنین این روش باعث باریک‌تر شدن نوک بینی می‌شود و زاویه لب و دهن زیباتر می‌شود. این روش در ۱۵ الی ۳۰ دقیقه انجام می‌شود و فاقد هر گونه دردی است.

۳. کوچک کردن بینی با پلاسما جت بینی

کوچک کردن بینی با پلاسما نیز یکی از روش‌های جدید درکوچک کردن بینی بدون عمل جراحی است. دستگاه پلاسما جت و پلکسر از دستگاه‌های مورد استفاده در لیفت بینی هستند. لیفت بینی با دستگاه پلاسما جت روشی است که پروب‌های مخصوص لیفتینگ با ایجاد فرکانس بالا باعث لیفت بینی و اپیدرم در نقاط مورد نظر می‌شوند. پلاسما ماده‌ای است که نه جامد و نه مایع است. بلکه حالتی شبیه گاز با حرارت بالا است که در برخورد با پوست سرد می‌شود.

لیفت بینی با دستگاه پلکسر نیز مانند کوچک کردن بینی با پلاسما جت است. هر دو این دستگاه‌ها از روش تولید پلاسما برای لیفت بینی استفاده می‌کنند تنها تفاوت این دو در قدرت دو دستگاه است که معمولا در بسیاری از مطب‌های زیبایی بیشتر از دستگاه پلاسما جت استفاده می‌شود.

۴. کوچک کردن بینی با دستگاه‌های ویبره حرارتی

استفاده از دستگاه‌های کوچک کننده بینی امروزه یکی از روش‌های بسیار پرطرفدار برای کوچک کردن بینی بدون عمل جراحی است.

این روش بیشتر برای بینی‌های گوشتی کاربرد دارد.

برای فرم دادن به بینی می‌توانید از دستگاه‌های ویبره و حرارتی که در بازار وجود دارند، استفاده نمایید و بینی خود را کوچک نمایید. پد این دستگاه بر روی بینی قرار می‌گیرد و سپس آن را به منبع انرژی که می‌تواند برق یا باتری باشد وصل می‌کنند و بینی فرم می‌گیرد. اما استفاده از این دستگاه حداقل به یک ماه زمان نیاز دارد، تا تاثیر لازم را بر روی بینی بگذارد.

۵. کوچک کردن بینی با لیزر

امروزه استفاده از لیزر در انجام عمل‌های زیبایی متنوع بسیار رواج یافته است. برای کوچک کردن بینی بدون عمل جراحی یکی دیگر از روش‌های مورد استفاده، لیزر است. استفاده از لیزر در کوچک کردن بینی شاید به اندازه روش‌های دیگر، قدرت و کارایی نداشته باشد، اما برای افرادی که می‌خواهند تغییرات کمی بر روی بینی آن‌ها انجام شود، کاربرد دارد. لیزر باعث کوچکتر شدن شاخک‌های بینی و جوانسازی پوست بینی می‌شود.

موارد منع استفاده از روش لیزر

بینی گوشتی یا استخوانی خیلی بزرگ

بینی‌های شکسته‌شده

پوست برنزه

بیماری‌های قندی

بیماری‌های انعقاد خون

افراد نابالغ

۶. کوچک کردن بینی با سوهان کشیدن

این روش، یکی از تاثیرگذارترین روش‌های کوچک کردن بینی بدون عمل جراحی در بیماران با قوز بر روی بینی است.

روش برداشتن قوز بینی با سوهان یا روتوش بینی برای بیمارانی که دچار قوز بینی هستند یا افرادی که پس از جراحی بینی دچار ناهمواری‌هایی در قسمت‌هایی از بینی هستند، بکار برده می‌شود. برای این کار از سوهان‌هایی با دندانه‌های نرم و ضدزنگ که از جنس فولاد است استفاده می‌شود. با توجه به مشکلی که بیمار دارد، نوع سوهان‌ها نیز متفاوت است.

یکی از سوهان‌ها حالتی سوزنی دارد و برای صیقل دادن به قوز‌های بزرگ از آن استفاده می‌شود. سوهان دیگر عاج‌های درشتی دارد و برای صیقل دادن به قوز‌های متوسط استفاده می‌شود و سوهان سوم که جنسی نرم دارد، برای صیقل دادن نهایی استفاده می‌شود. روش سوهان کشیدن به دو صورت باز و بسته انجام می‌شود که در روش بسته، با بی حسی موضعی قوز بینی تراشیده می‌شود.

مزایای فرم‌دهی بینی بدون جراحی

هزینه کمتر نسبت به عمل جراحی بینی

کوتاه‌بودن دوران نقاهت

عمل سرپایی

بدون درد و بی‌هوشی

معایب فرم‌دهی بینی بدون جراحی

ایجاد تغییر جزئی در ساختار بینی

احتمال بازگشت به حالت اولیه

عدم درمان پولیپ و انحراف بینی

استفاده از اسکن سه‌بعدی قبل از فرم‌دهی

معمولا بسیاری از نارضایتی‌های افراد بعد از عمل زیبایی بینی به دلیل تفاوت فرم ظاهری نهایی بینی در ذهن پزشک و فرد می‌باشد. شما می‌توانید در جلسات مشاوره‌ی قبل از انجام فرم‌دهی بینی، با اسکن‌های سه‌بعدی تغییرات دلخواهتان را روی بینی خود ببینید وبه صورت شهودی خواسته‌های خود را با پزشکتان در میان بگذارید و درآخر با کمک پزشک ساختار نهایی بینیتان را بسازید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها