انهدام شبکه قاچاق انسان در اروپا

پلیس اروپا یک شبکه قاچاق انسان را که به انتقال ۱۰ هزار مهاجر از فرانسه به انگلیس متهم است، ‌منهدم و اعضای آن را بازداشت کرد.

انهدام شبکه قاچاق انسان در اروپا

آژانس پلیس اروپا (یوروپل) اعلام کرد که ۲۳ عضو این شبکه جنایتکار، به دلیل تسهیل انتقال هزاران شهروند ایرانی، افغان، عراقی – کردی و سوری به انگلیس بازداشت شدند.

مهاجران به دو منطقه در فرانسه سفر می کردند و هر یک با پرداخت هفت هزار و ۷۶۰ دلار خطر یک سفر تهدیدآمیز از راه آبی یا از طریق کامیون ها را به جان می خریدند.

تخمین زده شده است که این شبکه در مجموع ۷۷ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار از محل انتقال مهاجران، سرمایه کسب کرده است.

براساس اعلام یوروپل، یک فرد مظنون در هلند این وجوهات مالی را از طریق سیستم بانکی زیرزمینی گردآوری می کرده است.

گارد مرزی و پلیس ملی فرانسه و نیروهای مسلح سلطنتی هلند در پنج عملیات مجزا در ارتباط با این شبکه قاچاق، به سلاح گرم و خودروهای حمل مهاجران دست یافتند.

این عملیات در پی افزایش توجه به خطر جانی برای مهاجران بدنبال جان باختن ۳۹ مهاجر ویتنامی در راه انگلیس، انجام شد. اجساد این ۳۹ مهاجر سال گذشته میلادی در یک کامیون در نزدیکی لندن پیدا شد.

گریز از جنگ و فقر تنها دلیل افزایش موج مهاجران نیست. به تازگی، تغییرات اقلیمی از نگرانی های شناخته شده است که به احتمال تشدید روند مهاجرتی در سراسر جهان دامن می زند، ‌به طوری که کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل هفته گذشته هشدار داد که دنیا باید برای موج جدید مهاجران میلیونی به‌ دلیل تاثیر تغییرات اقلیمی، آماده شود.

«فیلیپو گراندی» هفته گذشته در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس گفت که به موجب حکم مصوب سازمان ملل، افرادی که در نتیجه تغییرات آب و هوایی از خانه و کاشانه خود می گریزند، باید در کشورهای میزبان به عنوان مهاجر پذیرفته شوند، مساله ای که برای دولت های متبوع تبعات گسترده ای دارد.

مواردی که می تواند به مهاجرت دامن زند، ‌ شامل آتش سوزی های گسترده،  افزایش سطح آب دریاها،  از بین رفتن محصولات کشاورزی و تلف شدن دام و احشام در مناطق آفریقایی، وقوع سیل در سطح جهان و از جمله در کشورهای توسعه یافته است. ‌

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل که بودجه اش در نتیجه درگیری های عراق، افغانستان و سوریه‌ از یک میلیارد دلار در سال در اوایل سال های ۱۹۹۰ به ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۹ رسید، ‌ اکنون به بیش از ۷۰ میلیون فرد بی خانمان در سراسر جهان کمک می کند. ۹۱۰۹

ترکیه بیشترین آمار پناهجویان را داراست، ‌به طوری که بیش از ۴ میلیون پناه جو و مهاجر عمدتا از سوریه در این کشور به سر می برند. این وضعیت، فشار مالی به ترکیه وارد کرده و "رجب طیب اردوغان" رییس جمهوری این کشور را برآن داشته است تا از اروپا درخواست کمک های مالی بیشتری کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها