گیاه کراسولا و روش های نگهداری از آن

گیاه کراسولا یک نوع از ساکیولنت ها است و اگر به خوبی از آن نگهداری کنید همیشه سبز می ماند و یکی از مناسب ترین گیاهان برای نگهداری در منزل است.

گیاه کراسولا و روش های نگهداری از آن

گیاه کراسولا اغلب با کاکتوس اشتباه گرفته می‌شود و انواع مختلفی دارد همچون درختی ، آواتا ، خرفه ای ،  نقره‌ای ، بورگاندی و ناز بو و ... می باشد .

معرفی گیاه کراسولا

به راحتی می توان از کراسولا در منزل نگهداری کرد و دارای ۳۵۰ نوع می باشد و متعلق به آفریقای جنوبی است و معمولاً در صخره ها و بر روی دامنه ها رشد می کند اگر بتوانید به خوبی از آن نگهداری کنید این گیاه می‌تواند تبدیل به یک درختچه شود .

شیوه نگهداری از گیاه کراسولا

این گیاه متعلق به منطقه گرمسیر می باشد ولی قدرت آن را دارد که در هر منطقه رشد کند اما بهتر است که در زمستان و در فصل‌های سرد آن را به داخل منزل بیاورید و در محیط آزاد و خیلی سرد قرار ندهید .

نور لازم برای گیاه کراسولا

کراسولا نیاز به نور غیر مستقیم دارد بهتر است در اول صبح در معرض نور آفتاب قرار گیرد زیرا موجب شکوفایی آن می‌شود و برای گیاه ضروری است ولی از قرار دادن این گیاه در هنگام ظهر در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید .

کوددهی به گیاه کراسولا

در فصل بهار و تابستان بهترین زمان ها برای کود دادن به این گیاه است که بهتر است از کود ۱۰ ۱۰ ۱۰ ماهی یک بار استفاده نمایید اما در فصل پاییز و زمستان به این گیاه کود ندهید.

کود مایع برای این گیاه توصیه می شود .

بهترین زمان برای تعویض گلدان گیاه کراسولا بهار است .

شیوه تکثیر گیاه کراسولا

بهتر است از شاخه آن قلمه های ۵ سانتی متری برش دهید و اجازه دهید به مدت چند ساعت در سایه بماند و سپس در هورمون ریشه زا گذاشته و همچنین در خاک کوکوپیت و ماسه قرار دهید و به مدت سه هفته در مکانی که نور ملایم دارد نگهداری کنید بهتر است این کار را در فصل بهار انجام دهید و دو سه ماه بعد از قلمه زدن آن را به گلدان بزرگتر انتقال دهید .

کراسولا به چقدر آب نیاز دارد؟

کراسولا می‌تواند در برگ های خود آب را ذخیره کند و به همین دلیل نیاز نیست مداوم به این گیاه آب داده شود زیرا آبدهی زیاد موجب پوسیدگی ریشه های آن می‌شود پس بهتر است در فصل سرد تعداد دفعات آبیاری را کمتر کنید و اجازه دهید سطح بیشتری از خاک خشک شود .

خاک مناسب کراسولا

این گیاه نیاز به زهکشی مناسب در انتهای گلدان دارد و ph این گیاه  اهمیت زیادی ندارد .

چرا برگهای کراسولا می ریزد؟

آبیاری نامنظم موجب می شود برگ های این گیاه بریزد پس بهتر است زمان منظمی را انتخاب کنید و بعد از هر بار آبیاری زیر گلدانی را خالی کنید و همچنین از تعویض گلدان خودداری کنید زیرا گل با تغییر دما  دچار شوک می شود و شروع به ریزش برگ هایش می کند .

آفت های کراسولا

اگر بر روی گیاه لکه های قهوه ای به وجود آید به دلیل کمبود آب است و آفت‌های همچون کنه های عنکبوتی و شته بر روی این گیاه می نشیند .

یکی از مشکل های بزرگی که موجب از بین رفتن این گیاه سرسخت می‌شود پوسیدگی ریشه است که دو علت دارد یا خاک به صورت درست زه کشی نشده است و یا به گلدان این گیاه زیاد آب داده شده است .

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها