قدیمی ترین درخت بونسای جهان کجاست؟

معمولاً درختانی که دارای سابقه تاریخی بسیار زیادی می‌باشند را انسان ها به صورت دقیق اطلاعات و مکانشان را در اختیار مردم قرار نمی دهند و امکان دارد که از کنار آنها رد شوید و آنها را ببینید اما در مورد ارزش آنها چیزی به شما نمی گویند.

قدیمی ترین درخت بونسای جهان کجاست؟

همانطور که شما می دانید درختان مانند دیگر موجودات و انسانها دارای حیات می باشند و موجوداتی زنده هستند آنها با توجه به گونه ی گیاهی شان دارای طول عمرهای متفاوتی می باشند برخی درختان تا ۵ هزار سال هم عمر می‌کنند در حالی که بعضی از درختان فقط ۴۰ تا ۵۰ سال طول عمر دارند.

پیرترین درخت جهان چیست؟

پیرترین درختی که بر روی زمین کشف شده است کاج زبر میوه در جنگل ملی اینیو می باشد این درخت دارای بیش از ۵ هزار سال قدمت است و رکورد درخت کاج باستانی دیگری که ۴۸۴۸ سال داشت را می شکند درختان هم مانند انسان ها مورد محافظت قرار می گیرند و به دلیل امنیتی و برای حفاظت از درختان معمولاً اطلاعات دقیق و آشکار از مکان آنها در اختیار انسان ها قرار نمی گیرد

با وجود این که درختان هر سال تولد خود را جشن نمی‌گیرند پس برای تخمین سن آنها می‌توان به دانشمندان اعتماد کرد برخی از راه های تخمین سن درختان شمارش و تفسیر حلقه‌های رشد و بررسی الگوی حلقه ها و غیره می باشد.

درخت بونسای

درخت بونسای یک نوع درختچه تزیینی می باشد که با استفاده از هنر بن سای پرورش داده می شود شاید از نظر ظاهری فکر کنید این درخت به صورت طبیعی این گونه نمی باشد بیشتر آنها معمولاً کوچک هستند به دلیل هرس،  برگ‌های آن کوچک می ماند این درختان پرورش داده می‌شوند تا به شکل چشم نواز رشد کنند.

اولین بونسای در کجا شکل گرفت؟

بونسای از چین سرچشمه می گیرد و سال های سال با ژاپنی ها در ارتباط بوده است. بونسای یک روش ژاپنی برای تولید درختان کوچک است که با استفاده از تکنیک های خاص و باستانی چینی برای پرورش گیاهان کوتوله در گلدان اقتباس شده است که بعد ژاپنی ها و چینی‌ها و کره‌ای‌ها هم از این هنر استقبال کرده‌اند و به دنبال آن رفتند.

اصلی‌ترین کاربردی که درختچه بونسای دارد تمرکز روی کشت طولانی مدت درخت و حفظ اندازه آن می باشد بر خلاف سایر درختان که برای خواص درمانی و یا تهیه غذا پرورش داده می شوند هر بونسای کاملا منحصر به فرد می باشد و هدیه بسیار زیبایی برای دوستان و اعضای خانواده است ، زیرا بونسای نماد آرامش، نظم افکار و تعادل می باشد همچنین هارمونی در خود دارد.

مزیت نگه داری بونسای

برخی افراد بر این باور می باشند که درخت بونسای خوش شانسی می آورد و ترجیح می دهند در خانه خود بونسای داشته باشند زیرا برای انسان چندین مزیت دارد یکی از مزیت های آن نگهداری آسان آن می باشد و دیگر مزیت آن تطبیق گیاه با هر فضایی است می‌توان آن را در هر فضایی به کار برد و دارای انرژی بسیاری می باشد.

طول عمر درخت بونسای

طول عمر درخت بونسای به آب و هوا ، آفات ، شرایط رشد و گونه آن بستگی دارد و به درخت والد خود می رود و با توجه به درخت والد خود عمر می کند ولی نباید از نحوه مراقبت آن گذشت برخی از درختان بونسای ۱۰۰ سال و برخی دیگر بیش از ۵۰۰ سال قابلیت رشد دارند

فیکوس لتوسا لین قدیمی ترین بونسای جهان

فیکوس لتوسا لین قدیمی ترین بونسای موجود در جهان می باشد که این درخت دارای هزار سال سن است و در موزه بونسای کرسپی در ایتالیا قرار دارد چند استاد چینی وظیفه شکل دهی و مراقبت از این درخت بونسای را برعهده گرفته اند. علاوه بر این بونسای فیکوس درخت دیگر هم هستند که چند قرن عمر کرده‌اند از جمله درختانی که بین ۳۵۰ تا ۱۰۰۰ سال عمر دارند می توان به عرعر ،کاج قرمز و کاج یاماکی اشاره کرد .

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها