هنوز اول ماجراست: آمریکا هتک حیثیت شد

همزمان، خبر پیاده کردن نیرو در پایگاه های مختلف آمریکا در منطقه "منتشر" می شد و حال آن که خبرها، از تخلیه توام با ترس برخی پایگاه ها و دور شدن شناورهای آمریکایی حکایت می کرد.

 محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه ای در کانال تلگرامی خود نوشت:

 اگر ترور سلیمانی را تلافی کنید، 52 نقطه حیاتی ایران را می زنیم.

 اگر تلافی کنید و انتقام بگیرید، عالی ترین مقام شما را ترور می کنیم و ...

چهار شبانه روز بود آمریکایی ها از سفیر سوئیس گرفته تا مقامات قطری و عمانی و .... را واسطه می کردند تا با تهدید و تطمیع، ایران را برای انتقام گرفتن به تردید بیندازند.

مقامات خبیث سه کشور طرف برجام نیز از ترس به هم خوردن معادلات، جزو دستگاه تبلیغاتی و رعب افکنی آمریکا شده بودند.

همزمان، خبر پیاده کردن نیرو در پایگاه های مختلف آمریکا در منطقه "منتشر" می شد و حال آن که خبرها، از تخلیه توام با ترس برخی پایگاه ها و دور شدن شناورهای آمریکایی حکایت می کرد.

اما ساعت یک و بیست دقیقه بامداد چهارشنبه، 35 موشک نقطه زن ایران، تور همه رادارها و سیستم پدافندی فوق مدرن آمریکا را در پایگاه راهبردی عین الاسد پاره کرد و بر سر 1500 نظامی حاضر در پایگاه فرود آمد. مراکز مهم عملیات و هدایت الکترونیک و برخی پرنده های جنگی هدف قرار گرفته بود.

در اوج رگبار تبلیغاتی مقامات آمریکایی، ناگهان همه سر و صدا ها خوابید. ترامپ فقط توانست یک توییت بی خاصیت بزند. مقامات آمریکا برای 18 ساکت کُپ کردند. آنها از اظهار نظر منع شدند. و چه داشتند که بگویند؟

آمریکا به مفهوم واقعی کلمه، هتک حرمت و حیثیت شده بود. موشک ها حریم آمریکا را که کسی جرئت نزدیک شدن به چند فرسنگی آن را هم نداشتند، شکسته بودند. در آن تاریکی شب، فقط صدای هواپیماها و بالگردهای آمریکایی بلند بود؛ اما نه برای حمله. آنها تبدیل به نعش کش و آمبولانس انتقال انبوه مجروحان شده بودند.

چاره چه بود؟ تلافیِ تلافی ایران؟ می دانستند که 30- 35 موشک شلیک شده، فقط نمونه ای کوچک از زرادخانه بزرگ موشکی ایران است و ایران اگر در شهرهای موشکی خود را بگشاید و شلیک کند، درهای جهنم را برای چندین هزار نظامی آمریکا می گشاید.

بنابراین باید با انواع عملیات روانی، ضرب ضربت انتقامی ایران را در چند مرحله و به تدریج می گرفتند:

موشک های ایران به بیابان خورده است.

به کسی در عین الاسد آسیبی نرسیده، اصلا کسی در آنجا نبوده (انگار مثلا یک دامداری متروکه است!)

آنها همچنین سقوط یک هواپیمای مسافربری در اطراف تهران را بهانه کردند تا فاز اول و مهم ضربت انتقامی ایران را به حاشیه برانند. و حال آن که این چندمین هواپیمای ساخت شرکت آمریکایی بوئین بود که در ظرف زمانی کوتاه، در دنیا به خاطر نقض فنی سقوط می کرد.

از 857 قربانی سوانح هوایی در 15 ماه اخیر، قریب 600 نفر در سقوط هواپیماهای خانواده بویینگ ۷۳۷ کشته شده اند.

آن از اعتبار رادار و پدافند پیشرفته آمریکایی در عربستان و عراق، و آن یکی، اعتبار پهپاد فوق مدرن غیرقابل شناسایی گلوبال هاوک، و این هم از اعتبار شرکت بوئینگ که با نقص فنی و سقوط پیاپی هواپیماهایش، در مسیر ورشکستگی و تشدید بحران اقتصادی برای آمریکا افتاده است.

ترامپ خیال می کرد، ترور ژنرال ارشد ایرانی، قماری در تراز بقیه قمارهای وی در زندگی عشرت طلبانه و کازینو مدارانه است. او اما موجب هتک حیثیت بی نظیر آمریکا در طول 75 سال گذشته شد و پس از آن هم ترجیح داد مانند یک بز دل تمام عیار و با وجود هارت و هورت فراوان، عقب نشینی کند.

این درحالی است که ایران،تازه روند انتقام سخت را با شجاعت و تدبیر تمام آغاز کرده است. اکنون جهان، تفاوت دو رهبر الهی و شیطانی را درک می کند و این آغاز فصلی تازه در تمدن سازی روزگار ظهور است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها