چطور برای ماه عسل در تایلند برنامه‌ریزی کنیم؟

ماه‌عسل یکی از اتفاقاتی است که برای هر نوعروس و نوداماد شیرین‌ترین زمان زندگی مشترک است. اگر هنوز برای سفر خود برنامه‌ریزی نکرده‌اید با ما همراه باشید.

چطور برای ماه عسل در تایلند برنامه‌ریزی کنیم؟

پس از عروسی معمولا زوج‌های خوشبخت عازم سفری می‌شوند. اما تنها یک مشکل وجود دارد: کجا بروند که بیشتر از همه به آن‌ها خوش بگذرد؟

کجا برویم؟

تایلند

معمولا ماه‌عسل‌ها یک تا دو هفته طول می‌کشند. در این مورد بهتر است سه شهر را بر اساس علایق برنامه‌ریزی کنید. سه شهر برتری که متناسب ماه‌عسلتان باشد شامل بانکوک، پوکت و چیانگ‌ مای هستند. هر یک دارای فرودگاه هستند که حمل‌ونقل را سریع و آسان می‌کنند.

بانکوک: کجا اقامت کنیم؟

در نگاه اول،بانکوک، پایتخت تایلند، مکان‌های بسیاری برای دیدن و فعالیت‌های فراوانی برای انجام دادن دارد. زوج‌ها به هنگام رسیدن به شهر بهتر است در یکی از هتل‌های لوکس استراحت کنند و خستگی از تن درکنند. حتما هتلی را رزرو کنید که روف‌تاپ یا یک استخر بزرگ داشته باشد و اینکه آن هتل موقعیت خوبی برای دیدن شهر داشته باشد. برخی هتل‌های رمانتیک بانکوک عبارت‌اند از Maitria Hotel Sukhumvit 18، Ramada Plaza Bangkok Menam Riverside و Chakrabongse Villas.

غذاهای تایلندی معروف هستند و بانکوک بهترین جا برای گذراندن کلاس‌های آشپزی است. پوکت و چیانگ مای مزیت‌هایی دارند که پایتخت ندارد؛ اما همین باعث می‌شود زمانی که به خانه بازمی‌گردید با خود کلی دستور پخت سوغات ببرید. با اینکه مدرسه‌های آشپزی بسیاری در بانکوک وجود دارد؛ اما آن‌هایی که خواهان تجربه‌های بهتری هستند بهتر است با Traveling Spoon همراه شوند. تراولینگ اسپون شبکه‌ای از میزبانان محلی است که به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهند تا به خانه‌هایشان بروند و به‌طور خصوصی و تک‌نفره آشپزی بیاموزند. بازدیدکنندگان گزینه‌های زیادی برای انتخاب میزبان از سراسر پایتخت دارند و باید بدانند که نمی‌توانند یکی از آن آشپزها را رزرو کنند و یک روز رمانتیک را با همسرشان به آشپزی تایلندی بگذرانند.

تایلند‍‍‍

شاید فضای شهر کمی گرفته به نظر برسد؛ اما مکان‌های عالی و رمانتیک بسیاری برای تازه عروس و دامادها در آن وجود دارد. بازدیدکنندگان می‌توانند یکی از پارک‌های بانکوک را برای قدم زدن انتخاب کنند؛ مانند پارک سانتیفاپ (Santiphap park)، پارک چاتوچاک (Chatuchak Park) و پارک لومپینی (Lumpini Park). گردشگران پس از قدم زدن می‌توانند دلی از عزا درآوردند و به یکی از کروزهای غذاخوری رودخانه چائو پرایا بروند. از رمانتیک‌ترین کروزها Supanniga Dinner Cruise، Apsara Cruise و Grand Pearl هستند. زوج‌ها بهتر است پس از گذراندن چند شب در پایتخت به‌سمت سواحل رمانتیک و آفتابی جزیره پوکت بروند.

پوکت: کجا اقامت کنیم؟

پوکت

با اینکه جزایری چون جزیره ساموی و جزیره تائو بسیار رمانتیک به نظر ‌می‌رسند؛ اما خارج از مسیر هستند و رفتن به آنجا مشکل است و از طرفی این راه سخت، وقت باارزش ماه عسل را هدر می‌دهد. در عوض زوج‌ها بهتر است خیلی سریع به‌سمت پوکت رهسپار شوند.

پوکت بزرگ‌ترین جزیره تایلند است و مساحت آن گواه بر سرگرمی‌ها و مکان‌های دیدنی فراوان است. پوکت با سواحل بکر و ساختمان‌های مذهبی حیرت‌انگیز و فعالیت‌های آبی و غیرآبی، بهترین مقصد برای کسانی است که در ماه‌عسل به سر می‌برند.

ماه‌عسلی‌ها حتما باید سری به پوکت بزنند. آن‌ها می‌توانند در میان خیابان‌های شهر که با معماری Sino-Portugese تزیین شده‌اند، قدم بزنند. همچنین خیابانی وجود دارد که تماما از ساختمان‌های صورتی پوشیده شده است و بهترین مکان برای عکاسی است تا هنگامی که از سفر برگشتید به دوستان و اقوام نشان دهید.

گردشگران پس از یک روز گشت‌وگذار در پوکت بهتر است به دریای آندامان بروند و یک روز را بسته به علاقه‌شان به غواصی یا اسنورکلینگ بگذرانند. مکان‌های حیرت‌انگیز فراوانی برای غواصی در سرتاسر جزیره وجود دارد و آن‌ها که طرفدار پروپاقرص غواصی هستند بهتر است یک روز در جزایر سیمیلان یا سورین بگذرانند؛ شناخته‌شده‌ترین مکان‌های دنیا برای غواصی.

آن‌ها که مدرک غواصی ندارند، می‌توانند با استفاده از اسنورکل، ماسک و کفش غواصی، روی آب‌های کریستالی به اسنورکلینگ بپردازند. دیگر فعالیت‌های آبی که زوج‌ها می‌توانند در آن شرکت کنند شامل کایاک‌سواری، کایتبوردینگ، موج‌سواری و پدلبوردینگ است. ماه‌عسلی‌ها برای یک عصر رمانتیک بهتر است رویایی‌ترین اقامتگاه را تجربه کنند. پس از چند روز خوشگذرانی در زیر آفتاب پوکت، وقت آن رسیده تا ماه‌عسلی‌های ما به‌سمت آخرین مقصد حرکت کنند: چیانگ مای.

چیانگ مای: کجا اقامت کنیم؟

زوج‌ها سفر رمانتیک خود را در شهر کوهستانی چیانگ مای به پایان می‌رسانند. اطراف چیانگ مای پر از ویرانه‌ها، سبزه‌زارها و جنگل است. اینجا بهترین جا برای زوج‌های پرمشغله‌ای است که می‌خواهند مدتی را استراحت کنند؛ چراکه می‌توانند از چشمه‌های آب معدنی و ماساژهای تایلندی ارزان استفاده کنند.

پس از اینکه با یک ماساژ از خود پذیرایی کردید از معابد فراوان شهر دیدن کنید. معابد Wat Phra Singh، Wat Chedi Luang و بهتر از همه Wat Phra That Doi Suthep، سه ساختمان مذهبی هستند که گردشگران بهتر است پیش از ترک شمال تایلند از آن‌ها دیدن کنند.

ماه‌عسلی‌ها علاوه بر دیدن معبدها بهتر است از سفرهای یک‌روزه از خود شهر بهره ببرند. یکی از محبوب‌ترین سفرها، سفر به پارک طبیعت فیل‌ (Elephant Nature Park) است که بازدیدکنندگان در آن به شیوه‌ای صحیح به فیل‌ها غذا می‌دهند، آن‌ها را نوازش می‌کنند و شست‌وشویشان می‌دهند. زوج‌هایی که به تناسب اندام خود اهمیت می‌دهند می‌توانند دوچرخه‌سواری، کایاک‌سواری یا تور رفتینگ در اطراف شهر را امتحان کنند. آن دسته از زوج‌هایی هم که مایل هستند با زوج خود تجربه‌های روحانی داشته باشند، این شهر بهترین مکان برای انجام مراقبه است.

زوج‌های جوان، صرف‌نظر از اینکه به کجا می‌روند، بهترین ماه‌عسل را در سرزمین لبخندها (تایلند) خواهند داشت. علی‌رغم تمام فعالیت‌های موجود، زوج‌ها لازم نیست تمام حساب بانکی خود را خالی کنند؛ چراکه اینجا قیمت‌ها زیاد بالا نیست. پس لباس عروسی را با لباس سفر عوض کنید و سری به تایلند بزنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها