مشاهده پهپادهای غول آسا و مرموز در آسمان آمریکا

پهپادهای غول آسا مرموز و ناشناخته‌ای به تازگی در آسمان دو ایالت نبراسکا و کلرادو آمریکا دیده شدند و مقامات دولتی و ارتش هیچ اطلاعی از ماهیت و دلیل وجود این اشیا پرنده در آسمان ندارند. با ما همراه باشید.

مشاهده پهپادهای غول آسا و مرموز در آسمان آمریکا

در چند هفته گذشته دسته‌ای از پهپادهای غول آسا که تعداد آن‌ها بین 17 تا 30 عدد شمرده شده، در یک زمان مشخص، در آسمان ایالت‌های کلرادو و نبراسکای آمریکا ظاهر شده‌اند و هنوز مشخص نشده که این وسایل پرنده مربوط به کدام سازمان،‌ شرکت و یا نهادی هستند.

اشیا پرنده موردنظر که گفته شده طول هرکدام از آن‌ها حدودا دو متر است،‌ در هفته کریسمس و برای اولین بار در روز 23 دسامبر،‌ توسط خبرگزاری دنور پست موردتوجه قرار گرفتند. اولین مورد مشاهده آن‌ها به قسمت شمال شرقی ایالت کلورادو مربوط می‌شود و از آن زمان تاکنون،‌ حداقل در 6 منطقه اطراف هم این دسته پهپادهای غول آسا مشاهده شده‌اند.

کلانتر منطقه فیلیپس،‌ توماس الیوت (Thomas Elliott) در این رابطه می‌گوید که هنوز مشخص نشده که این پرنده‌های بزرگ از کجا می‌آیند و چرا در آسمان پرواز می‌کنند، اما در طی مشاهدات گفته شده که حرکت آن‌ها به صورت شبکه‌ای بوده و به نظر می‌رسد که این اشیا پرنده ناشناس در حال تهیه نوعی نقشه از مناطق موردنظر هستند.

الیوت گفته که در دو هفته پیش این پهپادهای مرموز هر شب راس ساعت 19 در ارتفاع 60 تا 90 متری آسمان ظاهر شده‌اند و تا ساعت 22 به پرواز ادامه داده‌اند. مسئولان اداره هوانوردی فدرال در مورد اینکه پهپادها از کجا آمده‌اند، اظهار بی‌اطلاعی کردند و نماینده‌های سازمان مبارزه با مواد مخدر و نیروی هوایی ارتش هم اعلام کرده‌اند که این پرنده‌ها متعلق به آن‌ها نیستند.

از آنجایی که منطقه پرواز این اشیا تحت نظارت بخش خاصی نیست،‌ الزام قانونی به مشخص شدن راننده این پهپادها وجود ندارد و همچنین الیوت گفته است که پهپادهای موردنظر تاکنون اقدام خطرناک و تهدیدآمیزی انجام نداده‌اند. دنور پست در این رابطه با عکاس تبلیغاتی و خلبان پهپاد، ویک ماس (Vic Moss) مصاحبه ای داشته است؛ ماس می‌گوید که رفتار پهپادها بیشتر به اقدامات مربوط به پروژه‌های نقشه‌برداری و یا کاوش شباهت دارد و به احتمال قوی یک شرکت وسایل پرنده بدون سرنشین صاحب این اشیا پرنده بوده و ممکن است تکنولوژی جدیدی توسط این شرکت در حال آزمایش باشد.

از طرف دیگر ماس خطاب به ساکنین محلی می‌گوید که بهتر است کاری با این پهپادهای غول آسا نداشته باشند و ترجیحا سعی نکنند که به آن‌ها شلیک کنند! این اشیا پرنده شدیدا آتش‌زا هستند و با کوچک‌ترین جرقه‌ای شروع به سوختن می‌کنند. حال اگر یک پهپاد در حال سوختن بر روی خانه‌ای سقوط کند،‌ ممکن است در عرض 45 دقیقه دیگر ساختمانی در آن محل باقی نماند!

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها