کدام لبنیات را هرگز نباید خرید

شاهرخ یارویسی با تاکید بر اینکه سلامت محصولات لبنیِ لبنیاتی‌های سنتی در هاله‌ای از ابهام است، اظهار کرد: احتمال آلودگی به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام که مهمترین و شاخص‌ترین آن‌ها بیماری تب مالت است، در پی مصرف لبنیات سنتی وجود دارد.

کدام لبنیات را هرگز نباید خرید

یارویسی تاکید کرد: در بین محصولاتی لبنی “پنیر” خطرناک‌ترین فرآورده است، چون برای تولید به شیوه سنتی نیازی به جوشیدن شیر در دمای بالا نبوده و همین مسئله احتمال بیماری‌زا بودن آن را تشدید می‌کند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه به مردم توصیه کرد: حتما محصولات لبنی را از مراکز مطمئن خریداری کرده و خرید محصولات پاستوریزه و صنعتی را در اولویت قرار دهند.

وی در پاسخ به این ادعای برخی شهروندان که طعم محصولات لبنی سنتی به طعم طبیعی نزدیک‌تر است، گفت: این ادعا علمی نیست، هر چند با توجه به فرادما بودن فرآوری لبنیات به صورت صنعتی ممکن است طعم و مزه محصول اندکی تحت تاثیر قرار بگیرد، اما کیفیت محصول به هیچ عنوان تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ واحد لبنیاتی سنتی در شهر کرمانشاه فعالیت دارند که هیچ نظارتی بر کار این واحد‌ها نمی‌شود.

یارویسی با تاکید بر ضرورت برخورد با عرضه محصولات لبنی به صورت سنتی، گفت: باید مجموعه شهرداری، اصناف، بهداشت و دامپزشکی برای برخورد با این واحد‌ها با هم هماهنگ و همراه شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها