توزیع انسولین در ۶۰۰۰ داروخانه منتخب

به دنبال انتشار خبرهایی درباره سهمیه‌بندی انسولین به دلیل کمبود این دارو در کشور، مدیرکل دارویی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: داروی انسولین در ۶۰۰۰ داروخانه منتخب در سراسر کشور توزیع شده و هیچ کمبودی در این زمینه نداریم.

توزیع انسولین در ۶۰۰۰ داروخانه منتخب

 ‌با تاکید بر اینکه هیچگونه کمبودی در زمینه داروی انسولین وجود ندارد، گفت: سازمان غذا و دارو برای نظارت بیشتر بر توزیع و عرضه داروی انسولین، این دارو را در داروخانه‌های منتخب توزیع کرده و به مردم ارائه می‌دهیم.

وی با بیان اینکه بنابراین برای نظارت دقیق‌تر در توزیع و در عین حال دسترسی راحت‌تر بیماران، انسولین را در داروخانه‌های منتخب توزیع کردیم، افزود: بنابراین هیچگونه کمبودی در زمینه داروی انسولین وجود ندارد و سهمیه‌بندی هم در این زمینه انجام نشده است.

مهرعلیان تاکید کرد: بنابراین تنها توزیع انسولین محدود شده و در ۶۰۰۰  داروخانه منتخب در سراسر کشور توزیع شده است. سهیمه‌بندی به معنای کمبود است، اما ما هیچ کمبودی در این زمینه نداریم. بر این اساس نظارت‌هایمان را بیشتر و دقیق‌تر کرده‌ایم و این داروخانه‌ها هم پاسخگویی‌شان در برابر جامعه بیشتر می‌شود.

وی درباره میزان ذخایر داروی انسولین در کشور نیز گفت: با توجه به اینکه اخیرا یکسری از داروهای انسولین را توزیع کرده‌ایم، تا آخر بهمن‌ماه کفایت می‌کنند. درعین حال برای بعد از آن هم در گمرک و انبارهایمان به اندازه کافی انسولین ذخیره داریم و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها