داخل کیک‌های خوراکی چه قرص‌هایی جاساز شده بود؟

مدیر کل فرآورده های غذایی سازمان غذا و دارو درباره نتایج آزمایش اولیه بر روی قرص‌های موجود در کیک‌های خوراکی توضیح داد.

داخل کیک‌های خوراکی چه قرص‌هایی جاساز شده بود؟

محمد حسین عزیزی مدیر کل فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو درباره وجود قرص در کیک‌های خوراکی اظهار کرد: باید توجه داشت که این کیک‌های آلوده به قرص در سه استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان دیده شده است و امکان قراردادن قرص در فرایند تولید وجود ندارد.

قرص ها عمدی در داخل کیک‌ها جاساز شده است

او ادامه داد: قرص ها به صورت عمدی و دستی در داخل کیک‌ها پس از فرایند تولید گذاشته شده‌اند چرا که اگر قرص‌ها در فرایند تولید در داخل کیک‌ها قرار داده می‌شد حل می‌شدند. اما در کیک‌های کشف شده همه قرص‌ها به صورت سالم و کامل دیده شده‌اند.

مدیر کل فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو  اظهار کرد: قرار دادن قرص در داخل کیک به صورت عمدی یک اقدام به منظور تشویش اذهان عمومی است و مقامات انتظامی موضوع را پیگیری می‌کنند.

نتایج آزمایش قرص‌های موجود در کیک‌های خوراکی

عزیزی درباره نتایج آزمایش قرص‌های موجود در کیک‌های خوراکی اظهار کرد: پس از نمونه‌برداری و آزمایش‌های اولیه در آزمایشگاه‌های غذا و دارو مشخص شد که قرص‌های موجود در کیک‌های خوراکی قرص‌های معمولی مانند: استامینوفن، ایبوپروفن و سرماخوردگی بودند و قرص‌های مخدر و کشنده در داخل کیک‌های خوراکی جاساز نشده‌ بود.

مدیر کل فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو  تصریح کرد: موضوع در استان‌های مختلف از طرف پلیس و معاونت‌های غذا و دارو در حال پیگیری است اما تاکنون منشأ و عوامل این پرونده شناسایی نشده‌اند.

تکذیب مسمومیت ۷ کودک در کرمان بر اثر مصرف کیک‌های آلوده به قرص

عزیزی درباره مسمومیت هفت کودک در کرمان بر اثر مصرف کیک‌های آلوده به قرص اظهار کرد: خبر مسمومیت کودکان در اثر مصرف  قرص در کرمان کذب بوده است و موضوع تکذیب شد.

مدیر کل فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو  یادآوری کرد: همچنان نمونه‌ کیک‌های آلوده به قرص به آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو کشور و آزمایشگاه‌های غذا و دارو مستقر در استان‌ها ارسال می‌شود اما تاکنون موردی از وجود قرص‌های مخدر و کشنده در کیک‌های خوراکی اعلام نشده است.

فروشندگان خوراکی‌ها مواد غذایی را از پخش‌های رسمی و مجاز خریداری کنند

او اظهار کرد: فروشندگان خوراکی‌ها و بوفه مدارس باید مواد غذایی را از پخش‌های رسمی و مجاز خریداری کنند تا شاهد موارد این چنین نباشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها