تحویل اولین کارخانه تسلا در چین

تسلا، تولید کننده خودروهای برقی، اولین خودرو تولید شده این شرکت در کارخانه تازه تاسیسش در کشور چین را تحویل داد و آن را یک نقطه عطف دانست.

تحویل اولین کارخانه تسلا در چین

پانزده خودرو مدل ۳ تسلا، که در چین تولید شده بودند به شرکت گیگافکتوری در شهر شانگهای تحویل داده شد.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در تلاش است تا با تولید خودروهای این شرکت در چین بتواند بخش قابل توجهی از بازار خودرو در این کشور را در دست بگیرد.

شرکت تسلا در حالی اقدام به راه‌اندازی خط تولید در چین کرده که جنگ تجاری میان آمریکا و چین در جریان است و بسیاری از شرکت‌های آمریکایی مجبور شده‌اند که تولید محصولاتشان را از چین خارج کنند.

شرکت‌های عظیم تکنولوژی مانند اپل، گوگل، اچ‌پی و دِل در حال تغییر محل تولید محصولاتشان از چین به یک کشور دیگر آسیایی هستند.

در گذشته تمامی خودروهای تسلا که در چین به فروش می‌رفت، باید به این کشور وارد می‌شد و همه آنها مشمول مالیات ورود می‌شدند.

تولید تسلا در چین یکی از راههایی بود که این شرکت برای بالا بردن میزان فروش خودروهایش در نظر داشت و در عین حال با این روش از عوارض منفی جنگ تجاری میان چین و آمریکا در امان خواهد ‌ماند.

تسلا اعلام کرده است که چین تنها کشوری نیست که این خودروساز کارخانه تولید محصولاتش را در آن ایجاد می‌کند و در ماه نوامبر امسال نیز اعلام شد که یکی از بزرگترین کارخانه‌های تولید محصولاتش را در اروپا و در حومه برلین در آلمان راه‌اندازی خواهد کرد.

در جریان جشن افتتاح خط تولید چندین میلیون دلاری در چین، ۱۵ نفر از کارکنان این شرکت خودروهایی که خریداری کرده بودند را تحویل گرفتند.

خط تولید تسلا در چین تقریبا یک سال پس از آغاز کارهای ساختمانی این کارخانه در این کشور افتتاح شده است.

این شرکت خودروساز گفته است که تلاش داشت تا تحویل خودروها را پیش از ۲۵ ژانویه آغاز کند و با افتتاح این خط تولید تلاش خواهد کرد تا سرعت تحویل خودروهایش را از آغاز سال ۲۰۲۰ بالا ببرد.

قیمت پایه تسلا ۳ تولید چین حدود ۵۰ هزار دلار بدون امکانات اضافه است و این مدل در بازار چین باید با سایر خودروسازهای برقی این کشور مانند ان‌آی‌او و ژپنگ‌ موتور و همچنین شرکت‌های بین‌المللی بزرگی چون بی‌ام‌دبلیو و مرسدس بنز رقابت کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها