جریمه تویوتا به خاطر تقلب در قیمت‌گذاری لکسوس!

ناظر بازار چین روز جمعه یک خودروساز ژاپنی را به دلیل تقلب در قیمت‌گذاری لکسوس به عنوان یکی از خودروهای لوکس این برند، ۸۷.۶ میلیون یوآن (معادل ۱۲.۵ میلیون دلار) جریمه کرد.

جریمه تویوتا به خاطر تقلب در قیمت‌گذاری لکسوس!
جریمه تویوتا به خاطر تقلب در قیمت‌گذاری لکسوس!

ناظر بازار چین روز جمعه یک خودروساز ژاپنی(تویوتا)، را به دلیل تقلب در قیمت‌گذاری لکسوس به عنوان یکی از خودروهای لوکس این برند، ۸۷.۶ میلیون یوآن (معادل ۱۲.۵ میلیون دلار) جریمه کرد. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که چین نظارت بر بازار خودروی خود را که بزرگترین بازار خودروی جهان است، گسترش داد.

دفتر مبارزه با انحصارطلبی اداره نظارت بر بازار چین اعلام کرد که بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ میلادی این خودروساز ژاپنی در استان ساحلی جیانگسو، یک قیمت حداقل برای فروش و فروش مجدد خودروهای خود، تعیین می‌کرده که این نحوه تعیین قیمت، استقلال تاجران در قیمت‌گذاری را مختل کرده و به حقوق مصرف‌کننده لطمه زده است.

همچنین در این بازه زمانی، استراتژی فروش لکسوس هم از قبل تعیین شده بوده است و از مشتریان درخواست می‌شد در ازای دریافت تخفیف، لوازم تزئینی خودرو را با قیمتی ثابت خریداری کنند.

سخنگوی تویوتا با تأیید این جریمه اعلام کرد که به این تصمیم‌گیری احترام می‌گذارد.

فروش خودرو در چین رو به کاهش است اما فروش لکسوس در این بازار افزایش داشته و در ۱۱ ماه ابتدایی امسال با ۲۱ درصد جهش به ۱۸۰۲۰۰ خودرو رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها