چه کسانی در سال ۲۰۱۹پول پارو کردند؟

مجموع ثروت خالص ۵۰۰تن از ثروتمندترین افراد جهان در سال ۲۰۱۹، به‌میزان ۲۵درصد یا یک تریلیون و ۲۰۰میلیارد دلار افزایش یافت.

چه کسانی در سال ۲۰۱۹پول پارو کردند؟

 مجموع ثروت خالص ۵۰۰ تن از ثروتمندترین افراد جهان در سال ۲۰۱۹، به‌میزان ۲۵ درصد یا یک تریلیون و ۲۰۰ میلیارد دلار افزایش یافت.

به‌گزارش تارنمای خبری نشریه هیل، مجموع ثروت خالص ۵۰۰ تن از متمول ترین افراد جهان در این سال به پنج تریلیون و ۹۰۰ میلیارد دلار رسید.

میلیاردرهای آمریکایی ۵۰۰ میلیارد دلار به ثروت خود افزودند به طوری که مارک زاکربرگ موسس فیس بوک ۲۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار و بیل گیتس موسس شرکت مایکروسافت ۲۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از آن خود کردند.

ثروتمندان جهان در سال ۲۰۱۹ پول پارو کردند

 

از سویی، ‌ ۲۵ نفر در فهرست ثروتمندان جهان شاهد کاهش سرمایه خود در سال ۲۰۱۹ بودند. یکی از آنها، جف بزوس موسس شرکت آمازون بود که ثروتش به دلیل جدایی از همسر، ‌ به میزان ۹ میلیارد دلار کاهش یافت. با این حال، وی همچنان سال ۲۰۱۹ را به عنوان ثروتمندترین فرد جهان به پایان می رساند.

این گزارش در حالی منتشر شد که نابرابری در زمینه ثروت، همچنان موضوعی ملموس است.

گزارشی که پیشتر در سال جاری منتشر شد، ‌ نشان داد که نابرابری درآمد در آمریکا در بالاترین سطح خود از زمان آغاز گردآوری این اطلاعات در بیش از ۵۰ سال گذشته، است.

گزارش دیگری که همین سال منتشر شد، مشخص کرد که فقیرترین افراد در آمریکا شاهد کاهش درآمد ۷ درصدی خود طی ۱۵ سال گذشته هستند، در حالی که برخی دیگر منافع مالی بالایی کسب می کنند.

قانونگذاران ترقی خواه در آمریکا خواستار اعمال سیاست های مالیاتی بیشتر بر فوق ثروتمندان شده اند.

الکساندر اوکازیو کورتز نماینده دموکرات کنگره از مردم آمریکا خواسته است از ثروتمندان مالیات بگیرند. 

همچنین سناتور برنی سندرز نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا خواستار مبارزه با اختلاف طبقاتی و نابرابری درآمدی در این کشور شده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها