نوآوری جدید ایران خودرو

عرضه وانت آریسان با موتور پژو، نوآوری جدید ایران خودرو؟

نوآوری جدید ایران خودرو
چندی پیش در مراسم تولید انبوه موتور یورو5 ایران خودرو، پیکاپی به نام آریسان 2 دیده شد که در حال تردد در فضای داخلی ایران خودرو بود.

وانت آریسان که سال 95 جایگزین وانت باردو (پیکان) در گروه صنعتی ایران خودرو شد، گویا در این روزها و در پروژه ارتقای محصولات ایران خودرو قرار گرفته است.

پروژه ای که در روزهای گذشته یکی از محصولات آن به نام رانا پلاس رسانه ای شد یا سمند پلاس که پیش از این تصاویری از آن در فضای رسانه ای منتشر شده بود.

نسخه جدید وانت آریسان اما قرار نیست با پسوند پلاس معرفی شود، چرا که بر اساس مشاهدات پرشین خودرو، 2 خط عمودی کرومی در کنار نام آریسان در پشت خودرو قرار گرفته است که نشان می دهد به احتمال بسیار زیاد این خودرو با نشان آریسان2 راهی بازار خواهد شد.

«آریسان2» که براساس شنیده‌ها قرار است خرداد ماه سال 1399 به بازار عرضه شود، نسخه‌ای جدیدتر از آریسان خواهد بود که گفته می‌شود تنها در یک مورد متمایز است و آن هم نوع موتور تعبیه شده در این خودرو خواهد بود.

آریسان که برای نخستین بار در سال 95 به بازار خودروهای تجاری ایران آمد، گرچه پیکاپی بود با ظاهر پژو اما در قلب خود موتور پیکان را جای داده بود.

این خودرو در مواجهه با به‌روزرسانی‌های مختلف بعد از آن با موتور RD، روآ (ROA) و روآ سال از سوی ایران خودرو عرضه شد.

خبرهای شنیده شده حاکی از آن است که «آریسان 2» قرار است با موتور پژو به تولید انبوه برسد.

با کنار هم گذاشتن تمام مشخصات فنی دو موتور پژو405 و روآ، می‌توان دریافت که استفاده از موتور پژو 405 برای وانت آریسان، منطقی‌تر از روآ سال خواهد بود و عملکرد بهتری (ارتقای 11 اسب بخاری توان آریسان جدید) را برای این خودرو به همراه خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها