خواب‌هایی که خبر از مرگ یا بیماری شما می‌دهند+معرفی

از نظر علمی شاید بتوان گفت که رویا برای این است که حافظه در حین خواب تخریب نشود و ما خاطرات را از دست ندهیم.

خواب‌هایی که خبر از مرگ یا بیماری شما می‌دهند+معرفی

بسیاری از خواب‌ها و رویاهای ما ممکن است واقعی باشند و یا خبر از اتفاقاتی بدهند که از آن بی‌اطلاعیم همانند برخی بیماری‌ها، اما چگونه؟

رویا تجربه افکار و احساسات

رؤیا را به زبان ساده می‌توان تجربهٔ افکار، تصاویر یا احساساتی تعریف کرد که در هنگام خواب عمیق (اغلب در مرحله خواب رِم) صورت می‌گیرد.

رؤیا ممکن است شامل اتفاقات عادی و روزمره یا عجیب و غریب شود که انسان‌ها به صورت تاریخی همواره اهمیّت زیادی برای رؤیا قائل بوده به طرق مختلف به آن نگریسته‌اند.

به عنوان مثال: گروهی آن را پنجره‌ای به سمت مقدسات، گذشته، آینده یا دنیای مردگان در نظر گرفته‌اند، برخی جواب‌های خلاقانه‌ای برای سؤالات فکری یا عاطفی خویش در رؤیا‌ها یافته‌اند، و هنرمندانی ایده‌های هنری نوینی از خواب اتخاذ کرده‌اند.

معروف‌ترین نظریه روانشناسی در مورد اهمیت رؤیا‌ها متعلق به زیگموند فروید است.

فروید عقیده داشت که خواب از آن جهت حائز اهمیت است که امیال سرکوب شده‌ای که خودآگاه از آن‌ها مطلع نیست عموماً به اشکال نمادینی در خواب ظاهر می‌شوند.

نظریه دیگر متعلق به یونگ بوده که خواب را افشاگر ذهن ناخودآگاه می‌دید.

به عقیده یونگ، خواب حوادث آینده را پیش‌بینی کرده و به نکاتی در شخصیت خواب بیننده که شخص از آن‌ها غافل شده‌است اشاره می‌کند.

نظریه‌ای دیگر خواب را بر اساس بار‌های الکتریکی‌ای که محرک بخش‌های مربوط به حافظه مغز هستند توضیح می‌دهد.

دلیل رویا دیدن در خواب چیست؟

از نظر علمی شاید بتوان گفت که رویا برای این است که حافظه در حین خواب تخریب نشود و ما خاطرات را از دست ندهیم.

مثالی در این باره: جهان را در نظر بگیرید که ستاره‌ها در آن پراکنده شده اند اگر ستاره‌ها (رویا ها) نباشند بعُد بینی و کلاٌ فاصله و ابعاد چیزه بی معنی‌ای میشود و شما فقط سیاهی میبینید و سیاهی هم که در نظر بُعدی ندارد و به اصطلاح در نیستی به سر خواهید برد.

اما از نظر عُرفا و راهبان شرقی خواب دروازه‌ی عبور به دنیایی دیگر. از نظر آن‌ها بیشتر خواب‌ها در واقع رویا‌هایی دروغین هستند که به اصطلاح با شکستن رمز آن راه ورود به دنیایی دیگر باز میشود و می‌توان در جهان معنوی سیر کرد. تا الان شده که مثلا در فیلمی ببینید که از کلمه‌ی رمز شب استفاده شده باشد و فرد با گفتن رمز شب اجازه ورود بگیرد، هرچند در اینجا منظور دقیقا یک کلمه یا جمله نیست منظور انجام دادن کاری است. اینگونه است که میگویند اگر از دروازه‌ی خواب وارد میشوید باید رویای خود را در دست بگیرید و از آن خارج شوید (در اصطلاح به رویای آگاهانه که فرد در آن هشیار است رؤیای شفاف می‌گویند؛) هر چند خارج شدن از خواب کار آسانی نیست.

چند موضوع کاملا شگفت انگیز که رویاهایتان درباره شما نشان می‌دهند

مشکل قلبی دارید:

افرادی که کابوس‌های شبانه مکرر دارند، ممکن است به طور قابل توجهی بیشتر از یک ضربان قلب نامنظم یا درد قفسه سینه داشته باشند، در مقایسه با افرادی که کابوس نمی‌بینند و این ممکن است به این دلیل باشد که مشکل قلبی می‌تواند تنفس در شب را دشوارتر کند.

چقدر خلاق هستید:

افراد خلاق بیشتر در مورد چیز‌های غیر معمول رویاپردازی می‌کنند (به جای خانه یا کار) و با موانع موجود در دنیای طبیعی، نمی‌توانند کنار بیایند. این واقعیت‌های عجیب و غریب می‌تواند این افراد را در شب بیدار نگه دارد.

دیدگاه‌های سیاسی:

محافظه کارانه‌های خود توصیف شده بیشتر احتمال دارد رویا‌های روحی و واقع گرایانه داشته باشند، در حالی که لیبرال‌ها رویا‌های عجیب و غریبی دارند.

آیا این به این معنی است که لیبرال‌ها دید و ذهن بازتری دارند؟

یا اینکه در فانتزی‌های خود گرفتار شده اند؟ گزینه خود را انتخاب کنید.

در اینجا خانه شما در مورد وابستگی سیاسی شما می‌گوید.

 از چیزی اجتناب می‌کنید:

آیا خواب می‌بینید که یک غریبه، یک هیولا، و یا یک موج جزر و مد غول پیکر دنبال شماست؟

این نشان دهنده این است که در زندگی روزمره تان از چیزی می‌ترسید. از خودتان سوال بپرسید چه چیزی است، فردی خاص، و یا احساسی که از مواجه شدن با آن می‌ترسید.

فسخ طلاق:

این مورد برای افرادی که طلاق گرفته اند و مدت زمانی باهم بوده اند رویا‌های غمناکی درباره رابطه قبلیشان می‌بینند که رابطه شان خیلی بهتر است.

رویا‌ها ممکن است به افراد مطلقه کمک کنند (و بقیه ما) و بر روی ضربه روحیشان کار کند. میخواهید همه چبز را تغییر دهید؟

خطر ابتلای شما به پارکینسون:

۹۰ درصد افرادی که رویا‌هایی خشن می‌بینند، مشت زدن، لگد زدن یا فریاد زدن در خواب- در نهایت ممکن است به بیماری پارکینسون مبتلا شوند.

رفتار‌ها می‌تواند نشانه‌هایی از اختلال خواب REM، و علائم اولیه بیماری باشد.

ممکن است آپنه خواب داشته باشید

اگر رویا‌های وحشتناکی در مورد غرق شدن یا خفگی می‌بینید، ممکن است آپنه خواب داشته باشید، که موجب توقف تنفس شما برای چند ثانیه شود و در حالی که خواب هستید. یک مطالعه نشان داد که این نوع کابوس‌ها در ۹۱ درصد بیماران مبتلا به آپنه خواب پس از درمان تمام می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها