ماجرای کشف گنج بزرگ در سیل اخیر!

مسعود تقی زاده رئیس میراث فرهنگی لامرد، خبر یافتن یک گنج بزرگ در جریان بارندگی و سیل در این شهرستان را تکذیب کرد.

ماجرای کشف گنج بزرگ در سیل اخیر!

رئیس میراث فرهنگی لامرد با اشاره به اخبار منتشر شده در فضای مجازی در مورد پدیدار شدن دهانه یک گنج بزرگ به دنبال بارندگی‌های اخیر گفت: گمانه‌زنی‌های صورت گرفته واقعیت ندارد.

مسعود تقی زاده گفت: در بارندگی‌های چند روز اخیر در این شهرستان و به علت شسته شدن کناره‌های رودخانه فصلی پدنو، یک سازه دوار (دایره شکل) از دل رودخانه پدیدار گشت که گمانه‌های بسیاری را به همراه داشت.

وی افزود: عده‌ای سودجو با هیجان بسیار، این سازه را مدخل یک گنج بزرگ اعلام کردند و همین امر منجر به شایعه پراکنی های زیادی در فضای مجازی شد.

تقی زاده ادامه داد: در همین راستا و طبق وظایف ذاتی اداره میراث فرهنگی شهرستان لامرد، از این محل بازدید شد و سازه مورد نظر مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لامرد تصریح کرد: در گزارش اولیه این کارشناسان مشخص شد که این سازه یک چاه آب در دوره معاصر است که به علت نداشتن اندود بیرونی و در پی شسته شدن خاک از دل زمین بیرون آمده است.

وی افزود: علت دفن سازه در زیر لایه‌های قطور خاک، نشست مستمر گل و لای به ویژه در سالهای اخیر است که این رودخانه فصلی به علت برداشت خاک از بدنه آن و سر ریز آب‌های سطحی شهر به آن، دارای عمق و دبی آب بیشتری شده است.

تقی زاده ادامه داد: شهرستان لامرد دارای آثار تاریخی بسیاری به ویژه از دوران قبل از ثبت تاریخ است که در صورت تخصیص اعتبار و بودجه مناسب برای تحقیقات و کاوش‌های علمی، حقایق ناشناخته‌ای از تمدن، قدمت و سکونت اقوام و مردمان این سرزمین روشن خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها