پرستار کرمانی، قربانی آنفلوانزا شد

رئیس نظام پرستاری استان کرمان گفت: یکی از پرستاران اورژانس ۱۱۵، به دلیل ابتلا به آنفلوانزا از طریق انتقال ویروس از بیمار مبتلا، فوت شد.

پرستار کرمانی، قربانی آنفلوانزا شد

امان الله ابوالقاسمی رئیس نظام پرستاری استان کرمان گفت: پرستار بردسیری به دلیل مبتلا شدن به بیماری H ۱ N ۱ از یک بیمار، روز گذشته فوت کرد.

او افزود: آنفلونزا H ۱ N ۱ در سراسر کشور شایع شده است و تعداد بالایی از همکاران در بردسیر به این بیماری مبتلا شده اند.

ابوالقاسمی گفت: هفته گذشته نیز یکی از پرستاران اورژانس ۱۱۵ پایگاه محور بردسیر به سیرجان به این بیماری مبتلا شد و روز گذشته فوت کرد.

او با اشاره به مشکل کمبود پرستار در مراکز درمانی که سبب خستگی و فرسودگی پرستاران می‌شود، بیان داشت: مرحوم فرهاد امیر پورسعید با ۴۲ سال سن، هفته گذشته در پی ارائه خدمات به بیمار مبتلا به H ۱ N ۱ به این بیماری مبتلا شد و از بیمارستان قائم بردسیر به بیمارستان افضلی پور کرمان منتقل شد و در تاریخ ۱۶ آذر دچار ایزوله تنفسی و روز بعد به ICU منتقل شد.

رئیس نظام پرستاری کرمان با اشاره به اینکه با توجه به شیوع بیماری آنفلونزا و مراجعه بیشتر مردم به بیمارستان ها، کمبود نیرو مشهودتر است، اظهار داشت: از آن جایی که استخدام پرستاری در سال‌های اخیر متوقف شده و جایگزینی هم برای بازنشستگان وجود نداشته است، کمبود نیروی پرستاری به شدت قابل لمس بوده و همکاران با اضافه کار اجباری و شیفت‌های متعدد روبرو هستند بنابراین پرستاران به شدت دچار خستگی و فرسودگی شده و به این دلیل مستعد انواع بیماری‌ها می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها