مزایا و مضرات خیالبافی

۹۶ درصد افراد طبق تحقیقاتی که انجام شده است دست کم روزی یک بار خیالبافی می کنند و می تواند این خیالبافی ها در هر زمان شکل متفاوتی داشته باشد و هرکس رویاهای خود را بپروراند. افرادی که خیالبافی بیشتری می کنند به اصطلاح افراد خیالباف در امور ذهنی و خلاقانه عملکرد بهتری نسبت به دیگران دارند اما خیالبافی می تواند عواقب خوب و بدی را به همراه داشته باشد که در این مقاله از سلام نو مزایا و مضرات خیالبافی را بیان خواهیم کرد.

مزایا و مضرات خیالبافی

خیالبافی موجب تقویت خلاقیت بیشتر می‌شود

۹۶ درصد افراد طبق تحقیقاتی که انجام شده است دست کم روزی یک بار خیالبافی می کنند و می تواند این خیالبافی ها در هر زمان شکل متفاوتی داشته باشد و هرکس رویاهای خود را بپروراند .

افرادی که خیالبافی بیشتری می کنند به اصطلاح افراد خیالباف در امور ذهنی و خلاقانه عملکرد بهتری نسبت به دیگران دارند اما خیالبافی می تواند عواقب خوب و بدی را به همراه داشته باشد که در این مقاله از سلام نو مزایا و مضرات خیالبافی را بیان خواهیم کرد.

کسانی که خیال بافی می کنند در امور ذهنی و خلاقانه عملکرد بهتری را نشان می دهند خیالباف مشکلات را بهتر حل می کند ، خیال باف ها به دلیل آنکه از مغز خود بیشتر استفاده می کنند فعالیت مغز را افزایش می دهند و این موجب می شود مسائل دشوار را به راحتی حل کنند خیالبافی موجب می‌شود برنامه‌ریزی بهتری انجام دهید

خیالباف ها بیشتر در آینده سیر می کند و کمتر به سراغ گذشته می روند به همین دلیل می توانند هدف های بسیاری را در ذهن خود بپرورانند و در زمانی که شرایط آن فراهم شود به خیال های خود جامه عمل بپوشانند .

خیالباف ها شادی بیشتری دارند

افراد خیالباف به دلیل آن که می‌توانند به چیزهای بسیار خوب فکر کنند اغلب دارای روحیه بالاتری هستند و همچنین اگر شما دوستی در اطراف خود دارید که خیال بافی بسیار می کند می تواند این مورد به رابطه عاطفی شما و دوستتان کمک کند .

خیالباف ها کسل می شوند

افرادی که شغل های روزمره و خسته کننده ای دارند بیشتر دچار خیالبافی می شوند به این دلیل است که انسان ها سعی می کنند رویاها و شور و نشاط خود را در ذهن بپرورانند و وقتی نمی توانند در واقعیت جامه عمل به آن بپوشانند در ذهن خود در آن سیر می کنند و همچنین موجب می شود زمان برای افراد خیالباف در این حالت زودتر بگذرد .

مطالعه برای افراد خیالباف سخت تر می شود

وقتی این افراد بخواهند در موردی تمرکز کنند به دلیل آنکه ذهن آنها مدام در اطراف سیر می کند نمی توانند بر روی یک متن تمرکز بسیار داشته باشند و شاید مجبور شوند برای فهمیدن متنی بارها جمله و کتاب را بخوانند .

خیالباف ها بیشتر دچار فراموشی می شوند

هرچه رویاهای افراد از زمان حال شان دور تر باشد احتمال اینکه آنها فراموشی ناشی از خیال بافی بگیرند بیشتر می شود .

خیالبافی می تواند اعتیاد بیاورد

افراد گاهی برای فرار از زندگی خود مدام به خیالبافی می پردازند و چنان غرق آن می شوند که نمی توانند واقعیت زندگی خود را بپذیرند و به همین دلیل به مدتی که به خیالبافی می‌پردازند علاقه بسیار پیدا می‌کنند و برای فرار از روزهای خود به فکر کردن و خیال بافی روی می‌آورند این مورد موجب اعتیاد آنها می‌شود .

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها