ترامپ ۲ میلیون دلار جریمه شد +جزئیات

دادستان کل ایالت نیویورک آمریکا اعلام کرد، دونالد ترامپ به دلیل سوءاستفاده از اعتبارات یک موسسه خیریه معاف از مالیات خود دو میلیون دلار جریمه شده است.

ترامپ ۲ میلیون دلار جریمه شد +جزئیات

به نوشته واشنگتن پست، ماه گذشته میلادی یک قاضی دادگاه ایالت نیویورک در اقدامی چشمگیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را به دلیل این سوء استفاده مالی جریمه کرد.

ترامپ در سال ۲۰۱۸ با شکایتی از جانب دادستان کل ایالت نیویورک که رئیس جمهور آمریکا را متهم به استفاده غیرقانونی از اعتبارات متعلق به "بنیاد دونالد جی. ترامپ" به منظور خرید تصاویر پرتره از خودش، پرداخت دیون شرکتهایش و کمک به کمپین ریاست جمهوری ۲۰۱۶ خود کرده بود، مواجه شد.

براساس حکم این قاضی ترامپ مجبور به پرداخت ۲ میلیون دلار به هشت خیریه شده است. به این ترتیب به هر خیریه ۲۵۰ هزار دلار تعلق گرفته است . براساس این حکم وکلای ترامپ وافقت کردند بقیه دارایی بنیاد ترامپ را که بیش از ۱/۷ میلیون دلار بوده در میان همین هشت خیریه تقسیم کنند. این خیریه‌ها هیچ ارتباطی با خانواده رئیس جمهور ندارند.

در بیانیه لتیسیا جیمز، دادستان کل نیویورک آمده است: دفتر من به مبارزه در راستای پاسخگو کردن ادامه خواهد داد چون هیچ کس نه حتی یک تاجر و نه یک نامزد مناصب دولتی و حتی رئیس جمهور آمریکا فراتر از قانون نیست.

وکلای دونالد ترامپ هم در بیانیه‌ای گفتند: میراث بنیاد ترامپ که چندین میلیون دلار را بدون هیچ گونه چشمداشتی به نیازمندان داده امن است.

پرداخت این غرامت ها باعث به پایان رسیدن عمر بنیاد ترامپ شد. بنیادی که ترامپ در سال ۱۹۸۷ تاسیس کرده تا عواید حاصل از فروش کتابش به نام "هنر معامله" را به خیریه ها ببخشد.

فعالیت این بنیاد در دهه ۱۹۹۰ عمدتا متوقف شده بود.

بر اساس شکایت دادستان کل نیویورک، ترامپ در دهه ۲۰۰۰ شروع به استفاده از این خیریه از راه‌هایی که به نفع خود و تجارتهایش تمام شود، کرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها