روش های از بین بردن غبغب

اغلب افراد فکر می کنند داشتن غبغب به دلیل افزایش سن می باشد گاهی بیان می‌کنند که غبغب در بین زنان بیشتر رایج است در صورتی که این یک اشتباه مرسوم در بین افراد است زیرا غبغب در هر سنی امکان دارد به وجود بیاید و در بین زنان و مردان به یک اندازه شایع می باشد البته اگر شما هم غبغب دارید نگران نباشید زیرا به راحتی درمان می شود اولین قدم این است که بدانید به چه علت دچار آن شده اید.

روش های از بین بردن غبغب

بعضی از علت های احتمالی بروز غبغب را برای شما بیان می کنیم و روش هایی را برای درمان آن به شما ارائه می دهیم .

علت های ایجاد غبغب

ژنتیک

کم کاری تیروئید

ضعف غدد فوق کلیوی

چاقی

اختلال های اسکلتی و غیر استاندارد بودن زاویه های آناتومیک صورت

کمبود پروتئین در برنامه غذایی

شل شدن پوست و پیری

راه های راه های درمان غبغب به روش خانگی

خربزه ، خربزه شامل ویتامین سی می باشد و محافظ بسیار قوی و خوبی برای پوست است پس بهتر است خربزه را به صورت خود ماساژ دهید .

چای سبز، چای سبز موجب می‌شود خاصیت ارتجاعی پوست کاهش پیدا کند و شامل آنتی اکسیدان است و رادیکال هایی را آزاد می‌کند که از پیری پوست جلوگیری می کند پس بهتر از چای سبز را بر روی پوستتان ماساژ دهید بهتر است از چای سبز کیسه ای استفاده نمایید.

بابونه، بابونه یک محافظ بسیار قوی برای پوست می باشد و بر خاصیت ارتجاعی پوست تاثیر می گذارد.

جویدن آدامس، جویدن آدامس به دلیل آن که ماهیچه های فک را درگیر میکند روش خوبی برای جلوگیری از پیشرفت غبغب می باشد پس بهتر است از آدامس های بدون شیرینی برای این کار استفاده نمایید تا به سلامت دندان خود نیز کمک کنید.

سفیده تخم مرغ، تخم مرغ به دلیل داشتن پروتئین بسیار مهم و تاثیرگذار بر روی پوست می باشد.

روش های درمان غبغب به وسیله ورزش

بهترین ورزش برای درمان غبغب تکان دادن استخوان فک پایین به جلو و عقب می باشد پس بهتر از ۸ الی ۱۰ مرتبه فک پایین خود را به جلو و عقب ورزش دهید و سپس ۱۰ بار این حرکت را به سمت چپ و راست تکرار کنید. توجه نمایید که حرکت فک پایین باید بسیار آرام انجام گیرد و فشاری را به عضلات صورت خود وارد نکنید.

یک حرکت ورزشی دیگر لمس بینی می باشد زبان را تا جایی که می توانید بیرون بیاورید و سعی کنید نوک زبان خود را به بینی بزنید.

تمرین دیگر برای رفع غبغب بالا نگهداشتن صورت می باشد پس ابتدا فک پایین را جلو بیاورید و لبهای خود را به حالت بوسه قرار دهید و سر خود را به سمت بالا ببرید در این حالت کشش بسیار زیادی را در گردن خود احساس می کنید و به مدت ۵ الی ۸ ثانیه خود را در این حالت نگه دارید و این حرکت را ۵ مرتبه تکرار کنید.

در روشی دیگر دست های خود را مشت کرده و بر زیر چانه خود بگذارید سپس چانه را به سمت دست ها بکشید و همینطور با دستهای خود مقاومت کنید این ورزش باید به تدریج فشارش بیشتر شود و وقتی به نهایت مقاومت خود رسیدید سه ثانیه در همان حالت باقی بمانید و سپس رها کنید انجام این حرکت ورزشی ۵ الی ۷ مرتبط توصیه می شود.

درمان پزشکی برای رفع غبغب

لیپوساکشن، یک روش غیر تهاجمی برای رفع غبغب می باشد که در این مورد چربی های ناحیه غبغب را با بی حسی موضعی خارج میکند البته این روش درمان برای افرادی که دارای پوست خوب و محکمی باشند توصیه می شود.

لیفتینگ پوست گردن و زیر چانه، یکی از روش ها که برای جوانسازی پوست هم انجام می‌شود لیفتینگ پوست گردن است و این روش برای افرادی که پوست ناحیه گردن چروکیده شده است و به دلیل پیری افتاده است بسیار مناسب می باشد.

لیزر اسکالپشور، یکی از جدیدترین روشهای لیزر درمانی می باشد  که این تکنیک و تکنولوژی از کشور آمریکا به وجود آمده است که در این روش با ورزش و رژیم سخت چربی های گردن از بین میروند. لیزر اسکالپشور برای تناسب اندام و از بین بردن چربی های اضافی در بدن هم بسیار مناسب می باشد در این روش با تابش لیزر در ناحیه مورد نظر موجب لیپولیز چربی ها می شود و معمولاً ۳۰ دقیقه به طول می انجامد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها