ممنوعیت عرضه نوشابه گازداروآبمیوه های صنعتی قنددار دربوفه مدارس

رئیس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: عرضه نوشابه های گازدار و انواع آبمیوه های صنعتی که دارای قند افزوده هستند در بوفه های مدارس، ممنوع است.

ممنوعیت عرضه نوشابه گازداروآبمیوه های صنعتی قنددار دربوفه مدارس

 فرشته بوستانی بعدازظهر دوشنبه در نشست کمیته ی استانی طرح نظارت بر تسهیلات بهداشتی و پایگاههای تغذیه سالم مدارس افزود: همچنین بر طبق دستورالعمل وزارت بهداشت، ارائه فرآورده های غلات حجیم شده، یخمک، بستنی یخی، ساندویچ فلافل، سمبوسه، خوراکیهای رنگی مثل پاستیل، انوع چیپس و پفک و ساندویچ سوسیس و کالباس در پایگاه های تغذیه سالم مدارس ممنوع است.

وی بیان داشت: بر اساس این دستورالعمل باید در بوفه ها غذای سالم یا ایمن که از مواد اولیه سالم و ایمن تهیه شده و عاری از هرگونه مواد زیان بخش است ارائه شود.

بوستانی غذاهای پخته شامل انواع آش و سوپ، فرنی و شله زرد و لقمه سالم شامل پنیر و گردو، نان و تخم و مرغ  را از جمله غذاهای سالم عنوان کرد.

وی افزود: ارائه خشکبار، خرما، انواع مغزها، شیر و فرآورده‌های آن، نوشیدنی بدون گاز و آب معدنی، انواع میوه، بیسکویت بدون کرم و کیک و کلوچه نیز مجاز است.

بوستانی یادآور شد: این موارد در ابلاغیه‌های ارسالی به شهرستانها و مناطق به طور کامل قید شده و  در پایگاههای تغذیه سالم مدارس قابل عرضه هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها