چرا چهره‌ها باید از پرداخت مالیات معاف شوند؟

کدام عقل سلیم و کدام فرد عادل می‌پذیرد که چهره‌ها با درآمد نجومی- مثلا ماهی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان- باید مالیات ندهند اما یک کارمند باید حتما مالیات پرداخت کند؟

چرا چهره‌ها باید از پرداخت مالیات معاف شوند؟

یک سینماگر تأکید کرد که چهره‌ها نباید از پرداخت مالیات معاف شوند.

شفیع آقامحمدیان با بیان اینکه طبق بند «ل» ماده ۱۳۹ قانون مالیات‌های مستقیم، مراکز فرهنگی و هنرمندان و ناشران و... از پرداخت مالیات معاف هستند، گفت: باید بررسی شود که این معافیت تاکنون چه دستاوردی در حوزه فرهنگ نصیب کشورمان کرده است!

وی ادامه داد: در کشور ما بیش از ۴۵ هزار میلیارد تومان هر ساله معافیت مالیاتی وجود دارد. یعنی ما با دست خودمان، ۴۵ هزار میلیارد تومان درآمد پاک و مطمئن را از بودجه کشور کسر کرده‌ایم.

این کارگردان با بیان اینکه اقتصادهای شکوفا و از جمله اقتصاد مقاومتی متکی بر مالیات به‌عنوان درآمدی پاک است، گفت: اصناف در ایران تنها پنج درصد درآمد مالیاتی را موجب می‌شوند و این یعنی فاجعه. حالا هم صنف سینماگر باید معاف از مالیات قلمداد شود. مطابق بند «ل» این معافیت قانونی است اما کدام عقل سلیم و کدام فرد عادل می‌پذیرد که چهره‌ها با درآمد نجومی- مثلا ماهی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان- باید مالیات ندهند اما یک کارمند باید حتما مالیات پرداخت کند؟

وی همچنین افزود: باید سازوکاری طراحی شود که از همه اهالی سینما مطابق با میزان درآمد والبته کارکردشان مالیات اخذ شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها