طعم توت فرنگی برای مبارزه با ایدز

داروی HIV جدید به نام Quadrimune که به شکل کپسول بوده و قابل حل در آب است با طعم توت فرنگی برای کودکان تولید می شود.

طعم توت فرنگی برای مبارزه با ایدز

سالانه حدود ۸۰ هزار کودک و نوزاد جان خود را به خاطر ابتلا به ایدز از دست می دهند که بخشی از آن ناشی از کمبود دارو و عدم تناسب آن با ویژگی های کودکان است. جدای از چالش های گرانی و نگهداری دارو در کشورهای آفریقایی، خوراندن قرص یا شربت با طعم ناخوشایند به کودکان بسیار دشوار است اما کمپانی Cipla راه حلی را برای آن ارائه کرده که می تواند جان کودکان بسیاری را نجات دهد.

این شرکت داروی HIV جدیدی به نام Quadrimune را معرفی کرده که خوردن آن به واسطه مزه توت فرنگی برای کودکان بسیار راحت و دلپذیر است. هرچند این دارو به شکل کپسول ارائه شده اما پدر و مادرها می توانند محتوای آنرا در غذا ریخته یا در نوشیدنی ها حل کنند.

Quadrimune حاوی چهار داروی ضد ویروسی است که نیازی به نگهداری در یخچال ندارند. این مساله به ویژه در هوای بسیار گرم آفریقا که شهروندان آن اغلب به الکتریسیته دسترسی مداوم ندارند، بسیار حیاتی است.

یکی دیگر از مزایای بسیار مهم Quadrimune قیمت پایین آن است. مصرف این دارو برای نوزادان با وزن کمتر از ۹ کیلوگرم روزانه ۵۰ سنت و برای کودکان با وزن بین ۹ تا ۱۳.۶ کیلوگرم یک دلار تمام می شود. شاید این قیمت هنوز هم برای برخی خانواده های درگیر HIV گران تمام شود اما این نرخ در کنار استفاده آسان و عدم نیاز به یخچال، می تواند دسترسی بسیاری از خانواده به داروهای HIV را بهبود بخشیده و جان هزاران کودک درگیر این ویروس کشنده را نجات دهد.

سازمان غذا و داروی آمریکا در حال تجزیه و تحلیل این داروی HIV است و احتمالا آنرا در سال آینده تایید خواهد کرد. در حالی که هنوز درمانی قطعی و ارزان برای ایدز در دسترس نیست داروهایی نظیر Quadrimune تنها راه برای نجات جان بیماران مبتلا به HIV و ایدز هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها