کدام خودرو‌ها می‌توانند گازسوز شوند؟

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: تمام خودرو‌ها به جز خودرو‌های گازوئیلی می‌توانند دوگانه‌سوز شوند.

کدام خودرو‌ها می‌توانند گازسوز شوند؟

حسن قلی‌پور مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، ضمن تاکید بر اینکه تمام خودرو‌های بنزینی قابلیت دوگانه‌سوز شدن دارند، افزود: اولویت نخست در دوگانه‌سوزشدن خودروها، پرمصرف‌هایی است که وانت‌ها را شامل می‌شود؛ بعد از آن نیز ناوگان حمل و نقل عمومی مانند ون و انواع تاکسی‌ها در دستور کار گازسوزسازی قرار دارند.

وی یادآور شد: گازسوزسازی حمل و نقل عمومی و ناوگان باری باید با سرعت انجام شود که البته شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی نقشی در گازسوزسازی خودرو‌ها ندارد. قلی‌پور تبدیل خودرو‌ها با موتور پایه بنزینی به دوگانه‌سوز را وظیفه خودروسازان و وزارت صنعت دانست و گفت: تامین کیت‌هایی که مصرف می‌شود بر عهده خودروساز است.

مدیر طرح سی ان جی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تاکید کرد: سال‌های گذشته همواره از سی ان جی به‌عنوان بمب متحرک نام برده شده، اما آیا تاکسی در حال حرکت یا جایگاهی تاکنون منفجر شده است؟ وی افزود: تمام انفجار‌های رخ داده به جز مخازنی که خودروسازان روی وانت‌های نیسان گذاشتند، بقیه به دلیل دستکاری بوده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها