5 دلیل برای آنکه از تاکسی‌های اینترنتی استفاده نکنید!

اسنپ، تپ‌سی، ماکسیم، کارپینو، دینگ و چندین سرویس دیگر، مشهورترین تاکسی‌های اینترنتی در کشورمان هستند که هر کدام حجم مشخصی از بازار را به خودشان اختصاص داده‌اند.

5 دلیل برای آنکه از تاکسی‌های اینترنتی استفاده نکنید!

این سرویس‌های خدماتی که هنوز عمر فعالیت قدیمی‌ترین‌شان به پنج سال هم نمی‌رسد، به قدری در شهرهای بزرگ و حتی کوچک کاربر و راننده دارند، که استفاده از آن‌ها برای درصد زیادی از افراد، یک امری عادی گشته و واژه «گرفتن اسنپ» تبدیل به عنوانی رایج جهت استفاده از تاکسی‌های اینترنتی شده است.

در حالت کلی، وجود این سرویس‌های نوین در مقایسه با تاکسی‌های سنتی و آژانس‌ها دارای مزایای بسیار زیادی است که سبب رشد سریع و رضایت عمومی کاربران شده و به همین سبب توسعه هرچه بیشتر آن‌ها در شهرها و رقابت بین این سرویس‌ها، خواسته زیادی از مردم است.

اما این تاکسی‌های اینترنتی که اسنپ و تپ‌سی را بایستی بزرگ‌ترین و مشهورترین‌شان در کشورمان قلمداد کرد، دارای برخی از ایرادات نسبت به تاکسی‌های شهری و آژانس‌ها نیز هستند که در ادامه قصد داریم تا به اصلی‌ترین موارد آن اشاره کنیم تا بدانید هر چیزی هرچقدر هم خوب و پرطرفدار باشد، کامل نیست!

۱- راننده‌های کم تجربه‌تر

درصد زیادی از رانندگانی که در تاکسی‌های اینترنتی فعالیت می‌کنند، آن را به عنوان شغلی پاره وقت انتخاب کرده و حتی در شهرهایی مانند تهران، برخی افراد از شهرهای کوچک‌تر برای فعالیت در اسنپ و تپ‌سی به آنجا آمده‌اند و برای همین احتمال آنکه شما سوار خودرویی شوید که راننده اطلاع چندانی از مقصدتان و خیابان‌های شهر نداشته باشد، بسیار زیاد است.

البته تکیه اکثر این رانندگان بر روی اپلیکیشن‌های مسیریابی است اما اگر به هردلیلی چون خاموش شدن گوشی، قطع یا اختلال در اینترنت ارتباط با آن‌ها قطع شود، رفتن به مقصد بر عهده اطلاعات مسافر خواهد بود و کم‌تجربگی رانندگان می‌تواند شما را گرفتار ترافیک سنگین یا مسیر اشتباه نماید.

۲- نیاز به اینترنت و گوشی هوشمند

مواد لازم جهت استفاده از یک تاکسی اینترنتی، وجود گوشی هوشمند به همراه اینترنت فعال است و البته فردی که اطلاعات حداقلی جهت کار کردن با اپلیکیشن آن سرویس را داشته باشد. به طور حتم هنوز درصد بسیار زیادی از مردم هستند که یکی از این شروط فوق را نداشته و قاعدتا قادر به استفاده از این خدمات نوین نخواهند شد.

این کاربران همچنان مجبور هستند از تاکسی‌های سنتی یا آژانس‌های تلفنی استفاده کنند که به‌طور حتم خیلی راحت‌تر به خودروی مدنظرشان دست خواهند یافت و دردسر سر و کله زدن با یک اپلیکیشن اندرویدی و یا iOS را هم ندارد!

۳- نامطمئن در سفرهای خیلی ضروری

فرض کنید که شما نیاز به یک سفر ضروری بدون اتلاف وقت پیدا می‌کنید. بسته به مکان حضور، وضعیت آب و هوا، ساعت درخواست و… یافتن تاکسی اینترنتی متفاوت است. اگر در یک خیابان شلوغ و هوای بارانی درخواست اسنپ کنید، ممکن است دقایقی را جهت پیدا شدن راننده صرف کرده و بسته به فاصله وی، دقایق دیگری هم معطل بمانید تا او به شما برسد.

نکته دیگری که ممکن است وضعیت را بدتر کند، این است که همیشه این احتمال وجود دارد که راننده سفر شما را پس از پذیرفتن، لغو کرده و مجبور شوید پروسه درخواست را از ابتدا تکرار نمایید! پس در این شرایط، مطمئن‌ترین کار این است که خودتان دست به کار شده و یک تاکسی دربستی را از کنار خیابان برای رسیدن سریع به مقصد انتخاب کنید.

۴- پیدا کردن سخت راننده در مبدا

اگر درخواست تاکسی اینترنتی را درب منزل یا محل کارتان بدهید، به‌طور معمول راننده را راحت خواهید یافت. اگر به خانه شخصی رفته یا در مکانی حضور داشته باشید که آدرس آنجا را کمتر می‌شناسید، یافتن راننده کمی سخت‌تر خواهد شد، اما اگر پس از بازگشت از سفر در فرودگاه یا راه آهن به همراه چمدان و خانواده بخواهید یک اسنپ بگیرید، کارتان از همیشه دشوارتر است!

برخلاف تاکسی‌های مستقر در مکان‌های عمومی که در پارکینگ‌های اختصاصی مانند فرودگاه و راه آهن به همراه راننده‌شان حضور دارند، برای یافتن یک تاکسی اینترنتی بایستی مسیرتان را عوض کرده و دائما با راننده در تماس باشید تا وی را بیابید، فرایندی که می‌تواند دقایق زیادی شما را معطل کرده و مجبورتان کند دائما به این سو و آن سو بروید تا بلکه به خودروی اینترنتی دست یابید!

۵- عدم انتخاب نوع و مدل خودرو

اسنپ و تپ‌سی در سال‌های نخست فعالیت، سرویس‌هایی مجزا جهت استفاده از خودروهای لوکس‌تر داشتند که پس از مدتی حذف شد و دیگر هم در اپلیکیشن قرار نگرفت. حتی برخلاف نمونه‌های جهانی چون اوبر، امکان انتخاب خودروهای بزرگ‌تر چون ون هم فراهم نیست و شما نمی‌توانید خودرویی که به دنبالش هستید، انتخاب کنید.

مثلا اگر بار دارید و به دنبال یک اتومبیل با صندوق جا دار هستید، ممکن است پراید هاچ بک (آن هم دوگانه سوز!) برای شما انتخاب شود و یا اگر دوست دارید که با خودرویی پاکیزه و خوشبو به عروسی که دعوت شده‌اید برسید، شاید یک اتومبیل قدیمی با صندلی‌های کهنه و ظاهری کثیف به دنبال‌تان بیاید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها