وقتی بازیگر ستایش شاگرد بهرام بیضایی بود

مهدی میامی، بازیگر نقش غلامی در سریال «ستایش» از سابقه حضورش در کلاس بهرام بیضایی و جای خالی او در سینما و تئاتر کند.

وقتی بازیگر ستایش شاگرد بهرام بیضایی بود

مهدی میامی، بازیگر تلویزیون و تئاتر که تحصیلات آکادمیک خود را در کنار بهرام بیضایی گذرانده است از خاطرات کلاس درس این استاد می‌گوید و از جای خالی این هنرمند در زمینه نمایشنامه نویسی و کارگردان گله مند است.

میامی با اشاره به یکی از مفاخر سینمای ایران که افتخار شاگردی او را داشته است گفت: «از نظر من بهرام بیضایی یکی از مفاخر نمایشنامه‌نویسی ما است و من افتخار شاگردی ایشان را، زمانی که درس می‌خواندم در دانشکده داشتم و ایشان جزو سرشاخه‌های نمایشنامه‌نویسی ما هستند. به همین دلیل وقتی وارد سینما شد بسیار موفق بود. به این دلیل که یک تفکر نو، عظیم و گسترده وارد سینما شد. همچنین تحقیقات بزرگی که انجام دادند باعث شد که دیگر تنها یک نویسنده محسوب نشوند بلکه یک اندیشمند و متفکر نیز به حساب بیایند.»

او ادامه داد: « من معتقدم که نویسنده‌ای همچون او در تئاتر کمتر داریم یا شاید اصلا نداریم و نبود چنین آدمی قطعا به عرصه تئاتر و یا دیگر عرصه‌ها آسیب می‌زند. نه تنها در هنر بلکه در دانشگاه، در بانک‌ها و در همه زمینه‌ها انگار نوابغ ما پرکشیدند و رفتند و این تعداد اندکی هم که ماندند متاسفانه خیلی حواسمان به آنها نیست و این همان جایی است که مقداری سینمای ما لنگ می‌زند، بانک‌های ما اشکال پیدا می‌کنند و جامعه دچار معضل می‌شود. چرا چون متخصصین ما نیستند و انگار زمانه عوض شده و متخصصین ما دیگر نمی‌خواهند متخصص باشند و به عبارتی شرایط دگرگون شده است.»

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها