احتمال شرکت میلیادر مشهور آمریکایی در انتخابات

مایکل بلومبرگ ظاهرا نظر خود را تغییر داده و قصد دارد وارد رقابت‌های درون‌حزبی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری شود. شهردار سابق نیویورک چندی پیش گفته بود دونالد ترامپ برای آمریکا فرد خطرناکی است.

احتمال شرکت میلیادر مشهور آمریکایی در انتخابات

میلیادر مشهور آمریکایی و شهردار سابق نیویورک که سال گذشته برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۲۰ ابراز تمایل کرد و بعد منصرف شد، ظاهرا قصد دارد به جمع نامزدان حزب دموکرات برای انتخاب رقیب نهایی دونالد ترامپ بپیوندند. نشریه نیویورک‌ تایمز پنج‌شنبه هفتم نوامبر (۱۶ آبان) به نقل از منابع مطلع نوشت که مایکل بلومبرگ قصد دارد با ثبت نام در ایالت آلاباما وارد کارزار مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده شود. در رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۱۶ نیز زمزمه نامزدی بلومبرگ، که مالک یک غول رسانه‌ای به همین نام است، به گوش می‌رسید اما او ترجیح داد که وارد این کارزار نشود. این سرمایه‌دار ۷۷ ساله از سال‌ها پیش از منتقدان سرسخت دونالد ترامپ به شمار می‌رود و سال ۲۰۱۶ کارزار انتخاباتی او را فریبکارانه‌ترین کارزار تاریخ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خوانده بود.

شهردار پیشین نیویورک ماه مارس امسال، چهل و پنجمین رئیس جمهوری ایالات متحده، دونالد  ترامپ را فردی خطرناک برای آمریکا توصیف کرده بود. او گفته بود اطمینان دارد که قادر به شکست ترامپ خواهد بود اما قصد ندارد وارد رقابت‌های انتخاباتی شود زیرا تعداد نامزدان حزب دموکرات بسیار زیاد است. آن گونه که روزنامه نیویورک تایمز نوشته بلومبرگ ظاهرا نظر خود را تغییر داده و با جدیت مشغول فراهم کردن زمینه شرکت در رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۲۰ است. نیویورک تایمز با استناد به افرادی که از برنامه‌های انتخاباتی بلومبرگ آگاه هستند اما نامشان ذکر نشده نوشته که او قصد دارد همین هفته به عنوان نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کند. این منابع گفته‌اند گرچه شهردار سابق نیویورک از چند هفته پیش مشغول فراهم کردن مقدمات نامزدی خود در انتخابات آینده است اما هنوز تصمیم نهایی را نگرفته است.

نگرانی از ضعف رقیبان ترامپ

نیویورک تایمز به نقل از هاوارد ولفسون، یکی از مشاوران بلومبرگ می‌گوید او نگران است که هیچ یک از نامزدان حزب دموکرات توان شکست دادن دونالد ترامپ در سال ۲۰۲۰ را نداشته باشند. ولفسون گفته رئیس جمهوری کنونی ایالات متحده مایکل بلومبرگ را "تهدیدی بی‌مانند برای ملت" ارزیابی می‌کند. بلومبرگ از ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۳ شهردار نیویورک بود و در حال حاضر یکی از ثروتمندترین افراد جهان به شمار می‌رود. او تا کنون بارها برای شرکت در رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۰ ابراز تمایل کرده است. روزنامه واشنگتن پست نیز ماه مارس سال جاری گزارش داده بود که بلومبرگ مقدمات نامزدی در انتخابات را فراهم کرده و حتی مکانی را در نیویورک برای استقرار ستاد انتخاباتی خود در نظر گرفته است. مایکل بلومبرگ که زمانی عضو  حزب جمهوری‌خواه ایالات متحده بود قصد داشت سال ۲۰۱۶ به عنوان نامزد مستقل وارد انتخابات شود. او سال گذشته عضو حزب دموکرات شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها