نکاتی برای خلاص شدن از بوی سیر و پیاز

پیاز و سیر اعضای خانواده آلیوم هستند. آنها از نظر ترکیب مشابه هستند و حاوی بسیاری از ترکیبات گوگرد هستند. ترکیبات گوگرد به غذاها عطر و طعم متمایز خود را می دهد. آنها همچنین گازهای متمایز را هنگام برش یا پوره رها می کنند و با باکتریهایی که از گاز ساطع می شوند ، در هم می آمیزند و باعث ایجاد بو می شود.

نکاتی برای خلاص شدن از بوی سیر و پیاز

سیر و پیاز می توانند ساعت ها بعد از خوردن غذا باعث بوی بد دهان شوند. به عنوان بخشی از فرآیند هضم ، فرآورده های فرعی آنها به جریان خون جذب می شوند و به ریه ها منتقل می شوند ، و موجب بوی بد دهان می شوند.

1. خوردن محصولات تازه مانند سیب ، اسفناج یا نعنا را امتحان کنید

اگر مشغول خوردن غذای سیردار هستید ، سیب را برای دسر بخورید یا  برگ های نعناع تازه بجوید. یک مطالعه نشان داد که ترکیب شیمیایی سیب های خام یا پخته ، کاهو یا نعناع باعث از بین رفتن بوی سیر می شود. چای سبز و آب لیمو نیز ممکن است کمک کند.

2. بعد از غذا مسواک بزنید و نخ دندان مصرف کنید

بیشتر باکتری هایی که باعث بوی بد دهان می شوند ، زیر خط لثه و بین  دندان ها زندگی می کنند. مسواک زدن و نخ دندان استفاده کردن بعد از خوردن پیاز یا سیر می تواند به از بین بردن باکتری های بد بو کمک کند. استفاده از مسواک برقی می تواند به شما در مسواک زدن در زیر خط لثه و کاهش پلاک کمک کند. مسواک زدن روی سقف دهان و زبان نیز مفید است ، تا جایی که مسواک برود.

3. از دهانشویه دی اکسید کلر استفاده کنید

دهانشویه های حاوی دی اکسید کلر برای از بین بردن بوی بد دهان موثر است. دی اکسید کلر می تواند به از بین بردن پلاک ، باکتری های پوشش دهنده زبان و ذرات مواد غذایی کمک کند.

4. سرکه سیب رقیق شده بنوشید

سرکه سیب حاوی پکتین است که از رشد باکتری های خوب پشتیبانی می کند. نوشیدن 1 تا 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب در یک لیوان آب ، قبل از خوردن سیر یا پیاز ، ممکن است به شما در رفع بوی بد دهان کمک است . همچنین به هضم غذا کمک می کند.

5. چای سبز بنوشید

بعد از وعده غذایی یک لیوان گرم چای سبز بنوشید تا بطور موقت بوی آن کاهش یابد تا زمانی که بتوانید به دستشویی برسید تا دندان های خود را مسواک بزنید.

6. آدامس بجوید

آدامس Spearmint می تواند به طور موقت بوی سیر را خنثی کند. همچنین ممکن است رفلاکس اسید را کاهش دهد ، که می تواند اثرات ماندگار سیر و پیاز را بعد از هضم کاهش دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها