با مصرف این مخدر تبدیل به زامبی می شوید

مدیر کل دفتر حقوقی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: مصرف کنندگان مخدر سالویا به محض مصرف دچار جنون آنی شده و دست به قتل و جنایت‌ها می‌زنند، در واقع این ماده ریشه جنایی دارد. به طوریکه حرکات فرد پس از مصرف شبیه به زامبی‌ها و آدم‌خوار‌ها می‌شود.

با مصرف این مخدر تبدیل به زامبی می شوید

مدیر کل دفتر حقوقی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور از رشد ۷۰۳ درصدی تنوع مواد روانگردان و مواد مخدر جدید طی ۱۰ سال گذشته در جهان خبر داد و گفت: هم‌اکنون ستاد مبارزه با مواد مخدر بر اساس ماده ٤٦ قانون مبارزه با مواد مخدر فهرست سه گانه مواد مخدر و روان‌گردان‌ها را طرح‌ریزی کرده و در اختیار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار داده تا اسامی روان‌گردان‌ها و مخدر‌های جدید خطرناک را در قانون درج و مجازات آن نیز تعیین شود.

محمد ترحمی، در این باره بیان کرد: براساس آمار‌های جهانی (unodc) در سال ۲۰۰۹ میلادی ۱۶۶ mps (مواد روانگردان) جدید توسط شهروندان کشور‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفت که در سال ۲۰۱۹ میلادی این رقم به حدود ۸۰۳ فقره رسید، یعنی طی ۱۰ سال اخیر تنوع مواد روانگردان جدید یا ام‌پی‌اس‌ها ۷۰۳ درصد رشد داشته‌اند که حدود ۱۷۰ نمونه از آن‌ها وارد ایران شده است، لذا این تشدید تغییر رویکرد از مصرف مواد سنتی به مصرف مواد صنعتی و روانگردان‌ها امروز جامعه جهانی را حساس کرده و متولیان امر مبارزه با مواد مخدر و روانگردان‌ها را به فکر فرو برده است تا تدابیر جدی‌تری را در زمینه مبارزه، مقابله و مداخلات اجتماعی اتخاذ کنند.

وی با اشاره به اینکه مواد روانگردان صنعتی یا گیاهی جدید اثرات مخرب بدتری دارند، به معرفی برخی مخدر‌های جدیدی که در ایران وجود دارد پرداخت و گفت: کانابینوئید‌های صنعتی که شاخه شاهدانه هستند در حدود ۱۰۸ نوع مختلف دسته‌بندی می‌شوند، اما ۹۰ درصد کانابینوئید‌های صنعتی جدید، تدخینی و برای انسان بسیار مضر هستند.

ترحمی ادامه داد: فنیل‌آفرین، کاتینون‌های صنایعی و موادی با منشاء گیاهی و کتامین‌ها (دارو‌های بیهوش کننده دامی) نیز که در حال حاضر ۹ نوع از آن‌ها در زمینه روانگردان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز از موادی هستند که برای مصرف‌کنندگان خطر بالایی دارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها