در خرید خانه عجله نکنید!

یک کارشناس بازار مسکن می‌گوید: با توجه به مقاومت فروشندگان بهتر است که خریداران در خرید خانه عجله نکنند. پیش‌بینی می‌شود نرخ خانه به دلیل رکود عمیق در سال ۹۹ روند نزولی را به خود بگیرد.

در خرید خانه عجله نکنید!

یک کارشناس بازار مسکن در پاسخ به این پرسش که آیا نرخ مسکن در نیمه دوم سال ارزان تر خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: شرایط کلان اقتصاد به ثبات نزدیک شده است. روند ادامه‌دار کاهش نرخ دلار باعث می‌شود که در نرخ کالاهای مصرفی و سرمایه‌ای همچون خانه اثر بگذارد؛ این در حالی است که در شاخص‌های کلان اقتصادی تغییر محسوسی دیده نشود.

عطا آیت‌الهی افزود: خریداران کماکان توان خرید خانه ندارند. عرضه‌کنندگان هم نسبت به فروش خانه‌هایشان مقاومت می‌کنند. آنچه که به نظر می‌رسد نرخ خانه در بخش مرکزی و جنوبی تهران کاهش داشته اما در شمال تهران کاهش نرخ چندانی دیده نشده است.

او اظهار کرد: با این وضعیت به نظر می‌رسد تا نیمه دوم سال شاهد کاهش نرخ خانه نباشیم؛ آنچه که مشخص است حفظ شرایط موجود است.

آیت الهی در توصیه‌ای به خریداران خانه گفت: خریداران خانه چنانچه شرایط حادی ندارند از خرید خانه جلوگیری کنند. با توجه به مقاومت فروشندگان بهتر است که خریداران در خرید خانه عجله نکنند. پیش‌بینی می‌شود نرخ خانه به دلیل رکود عمیق در سال ۹۹ روند نزولی را به خود بگیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها