بزرگ‌ترین دارندگان بیت کوین جهان چه کسانی هستند؟

بیت کوین به عنوان اولین ارز رمزنگاری شده و با ارزش‌ترین ارز دیجیتالی دنیا محسوب می‌شود. در این مقاله قصد داریم شما را با بزرگ‌ترین دارندگان بیت کوین در جهان آشنا کنیم.

بزرگ‌ترین دارندگان بیت کوین جهان چه کسانی هستند؟

در حال حاضر دنیای ارزهای دیجیتال با سرعت چشمگیری در حال رشد هستند و بسیاری از کاربران از سراسر جهان برای کسب سود به این بازار وارد می‌شوند، اما باید بدانید سهم زیادی از ارزهای دیجیتالی بیت کوین در اختیار افراد خاصی قرار دارد که به آسانی قادر هستند شرایط بازار را متحول کنند. در این مقاله شما با بزرگ‌ترین دارندگان بیت کوین آشنا خواهید شد.

بدون شک صرافی‌های حوزه ارزهای رمزنگاری شده به عنوان بزرگ‌ترین دارندگان بیت کوین محسوب می‌شوند. هم‌اکنون صرافی‌ها حدود 9.8 میلیارد دلار برابر با 6.7 درصد از کل بیت کوین جهان را در اختیار دارند. همچنین 8 صرافی بزرگ در این حوزه چون کرکن (Kraken)، بیتستمپ (Bitstamp) و بایننس (Binance) طی سال‌های گذشته توانستند ذخیره بیت کوین خود را افزایش دهند. بر اساس نموداری که در بالا مشاهده می‌کنید مقدار ذخیره بیت کوین یک صرافی معروف همواره با رشد چشمگیری مواجه بوده و حتی کاهش نرخ این ارز دیجیتالی نیز در رشد آن تاثیری نداشته است.

ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto)

تاکنون هویت اصلی سازنده بیت کوین مشخص نشده است، اما این شخص که آن را به نام مستعار ساتوشی ناکاموتو می‌شناسند، مالک بیشترین میزان بیت کوین در سراسر جهان است. بر اساس اطلاعات منتشر شده وی 1 میلیون بیت کوین (معادل 4.7 درصد از تمام 21 میلیون بیت کوین که قابل استخراج هستند) در اختیار دارد.

برادران وینکلوس (Winklevoss twins)

طبق ادعای برادران وینکلوس در سال 2013 حدود 1 درصد از کل بیت کوین موجود در دنیا به آنها تعلق دارد. از آنجایی که تا اواخر سال 2013 میلادی حدود 12 میلیون بیت کویین به مرحله استخراج رسید، این دو برادر در آن سال حدود 120 هزار بیت کوین در اختیار داشتند که بدون شک این مقدار تا سال 2019 افزایش پیدا کرده است. گفتنی است صرافی جمنای (Gemini) نیز در مالکیت این دو برادر قرار داشته و هر ساله میزان سرمایه آنها رشد پیدا می‌کند.

بری سیلبرت (Barry Silbert)

بری سیلبرت که وی را به عنوان سلطان کریپتو می‌شناسند، بنیان‌گذار و مدیرعامل گروه ارز دیجیتال (Digital Currency Group) است که این گروه ضمن راه‌اندازی و پشتیبانی از شرکت‌هایی که در حوزه بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال فعال هستند، در این حوزه نیز سرمایه‌گذاری‌های متعددی را انجام می‌دهد. 100 شرکت فعال در حوزه بیت کوین نظیر Grayscale در مالکیت این گروه قرار دارد و ارزش دارایی‌های سیلبرت در سال 2018 توسط موسسه فوربز حدود 400 تا 500 میلیون دلار پیش‌بینی شده که بدون شک این میزان در سال 2019 به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها